FLOW


Tiden bara flyger förbi nu. Slutprojektsinspelning är i full gång plus att jobb trillar in. Har lite pass på Grandios Television, och nu har jag även fått jobb på bolaget Stockholm-Köpenhamn. Det är Krokodill-gänget från min UR-praktik som håller på med ett nytt barnprogram, och denna gång på STO-CPH. Jag har blivit inkallad som rekvisitaansvarig/prod.ass, och kommer väl jobba ca 3 veckor, men på utspridda dagar. Bara den här jäkla skolan kan sluta så man kan fokusera på jobb istället för slutprojekt.  Känns så mycket viktigare. Sommaren är klar med vikariat som videoreporter på 24 Norrbotten, måste bara försöka pussla ihop den starten med avslutningen på STO-CPH.

Ont i halsen har jag, men nu är det bara att köra på. Känner mig ändå glad och spralllig över att få så bra med jobb, så då känner man inte efter så mycket. Bara man hinner varva ned lite ibland. Kanske blir en liten yoga ikväll.

Nu ska jag laga sen middag.

Ciao

MISSION X


Kass uppdatering här, men jag förtjänar att bli ursäktad. Ägnar alla vakna timmar åt slutprojektet, som från och med nu går under namnet Mission X. Känner mig hemlig á la Molgan när jag säger så, men ni som älskar att spekulera får ta kontroll över skvallerdjävulen bakom elefantörat och komma igen om en månad si så där.

Det enda jag egentligen kan säga är att allt går framåt enligt planerna. Hittills har det till och med gått bättre än planerat, och efter gårdagens telefonmöte har vi även kunnat tillräkna oss lite kapital för extra snurr. Men jag bör också tillägga att den verkliga grillningen inte ägt rum än, så när den är avklarad och alla inblandade fortfarande är vid liv, kan vi säga att det går bra på riktigt. Men det återstår att se.

Igårkväll satt jag och nötte After Effects. Kul när man börjar få lite kläm.

Vaknade tidigt idag, svårt att välja något annat alternativ när Micke kör VM i morgonsnooz. Magen kurrar så jag ska nog ta mig en lite laxmacka, och sen kanske sova en stund till. Min dag har inte börjat än.

SOMMARJOBB


Har fått erbjudande om att sommarjobba som videoreporter i Luleå. Det är ju såklart smickrande. Nu ska här kollas film. Jag och M har börjat beta av världens 250 bästa filmer listade på IMDB, och vi börjar nedifrån.
Igår kollade vi Brazil, den var sjukt skum men rätt bra. Nu ska vi kolla på El secreto des ojos, en spanjor.

YOGA

Nu ska jag bli stark, vig, harmonisk och fokuserad. Målet får bli en yogaresa till Indien med en massa Ayur Veda- living. Mattan har jag införskaffat idag, och den ligger nu permanent på vardagsrumsgolvet. Namaste!



GALEN NUNNA


Godmorgon. Några dagar har blåst förbi. Spelat rundpingis på Boule&Bar, missade typ 9 av 10 bollar. Micke höll dock fanan högt med sina otaliga finalplatser och bevarade på så sätt familjens stolhet. En tjej var helt galen, vi kallade henne för "galna nunnan". Hon såg ut som en nunna och spelade som en gud. Det var nog någon nära relation där tror jag.

Nu är det slutprojektsplanering utav bara farten. Blir ett mega-projekt, och jag hoppas att vi kommer kunna överblicka kaoset i slutet, just nu ser jag bara en vild tornado när tittar ut över allt jobb som snart står oss upp över huvudet. Men kul ska det bli!


DEODORANT VS BASEBOLLTRÄ


God morgon. Tittar ut genom min oputsade fönsterruta och konstaterar att semi-sommaren verkar ha hållt i sig över natten. Yes! Tror jag har gnisslat tänder, käkarna känns lite ömma. Jag skulle kunna starta ett sågverk.
Just ja. Härkomnatten när jag sov på tåget drömde jag något som kändes så sjukt verkligt. Brukar aldrig vakna upp med ett ryck ur drömmar, men det gjorde jag den här gången. Jag hade kastat min gröna Ldb-deodorant i pannan på Emelie, och hon blev svinarg och hämtade ett basebollträ att slå ihjäl mig med. Hon var inte nådig, och precis när hon skulle drämma till mig i huvudet vaknade jag till med ett ryck, liksom satte mig upp i sängen av bara farten och slog huvudet i britsen ovanför min. Jag fick nog en liten bula, men inte av ett basebollträ i alla fall. Puh!

WATCH OUT, THE WORLD'S BEHIND YOU


En produktiv dag har detta varit. Har fixat en massa viktiga fix och inte skjutit upp som jag brukar. Skumt väder här i Stockholm by the way. I förrgår var det skön vår, sol och fågelkvitter i buskagen. Men igår när vi vi vaknade var det snöstorm, och idag var det avancerad vår igen. Undra vad det blir imorgon. Tornado? Istid? Vi får se helt enkelt.

Just hemkommen från gymmet. Jag och M peppar för Beach 2010, fast på olika sätt. Micke siktar på en utveckling nedförs, medan mitt arbete går ut på att förvandlas från tandpetare till något mer robust, kanske en morot.


MICKE&MACKE


Känns bra att vara hemma i Stockholm. Bortsett från att dom igår ringde och ville att jag skulle komma in och jobba på nyheterna uppe i Luleå. Tusan. Men, plikten kallar och den här gången heter plikten slutprojekt. Mycket att styra upp och fixa. Någonstans innerst inne känns det som att det i långa loppet skulle ge mer att tacka ja till jobb istället för att göra slutprojekt, men jaja, det är snart över ändå. Micke har hängt med Macke i helgen. Jag hann också säja hej lite innan han drog. Micke och Macke. Typ nya Micke och Molle. Jag ska rita en serie om dom. Ha! Skulle kunna bli kul. Två hårdrockande typer från Haparandas skogar som funderar över livet och musik.

ALICE


Alice.

VÅR


Stockholms gator är tomma på snö! Underbart. Har inte ens sett en tillstymmelse till snö sen jag kom ner i morse.
Tågresan gick bra, satt och surrade med ett par i 50-årsåldern om allt från tågmänniskor till hundar. Sov krokig på en hård brits, så är lite stel i kroppen idag. Satt uppe rätt sent i bistrovagnen och klippte lite igår, var smidig som en grävskopa när jag skulle ta mig in i den mörka hytten där alla redan låg och sov. Snubblade, tappade grejer från mittenbädden, fnissade och viskade svordomar om vartannat. Avslutade övningen med att slå huvudet i bädden ovanför min så det ekade bland tomrummen där uppe. Ha!


LÅNGFREDAG



VET EJ


1, X eller 2? Ingen aning. Ringer en vän.

JOHANNA, DU SKA ÅKA RYMDFÄRJA!


Min sista dag som videoreporter, men inte för alltid! Bara för denna gång. Låter som att det finns en viss chans för vikariat i sommar. Hoppas såklart. Fia den busiga lille redaktören lurade mig när jag kom till jobbet i morse. Det första jag gjorde var att kasta mig på datorn när jag kom in vid åttasnåret, kände mig lite stressad över mitt inslag som skulle bli klart. Hade klippt ihop det mesta, och saknade egentligen bara en synk med en polis, som jag skulle ut och göra kring lunch. Annars i stort sett klar. Då kommer Fia och säger "Du Johanna, du får steka det där hästjobbet du håller på med". "Va, varför då?" säger chockat med munnen på vid gavel. Mitt inslag som JAG gjort all research på, min idé om ett riktigt case som dessutom är aktuellt. Fan, tänkte jag. "Jo vi kommer behöva skicka iväg dig till Kiruna på en grej idag vettu. Så du kommer inte hinna göra klart det där du håller på med". "Men kan jag inte göra båda då?" kontrar min ambitiösa morgonhjärna. "Nej inte en chans att du hinner. Du måste sticka iväg till Kiruna, dom ska skicka upp en raket där så du kommer få hänga med ombord på en rymdfärja". "Men, kan inte någon annan göra det?". "Det finns ingen annan, ni är bara två reportrar inne idag, du måste göra det". "Men va faaaaan..."

"Lurad!!!!!" Hahaha. Oj vad vi skrattade. Fia var svinnöjd över att hon fick mig, och alla andra passade på att gotta sig i skrattkalaset. Jag skrattade mest åt min egen reaktion. Liksom, "Johanna, du ska få åka rymdfärja, du hinner inte göra klart ditt hästinslag". Och jag bara "Mäh..kan ingen annan åka och göra det?"

HALLÅ!? ÅKA RYMDFÄRJA VS ETT INSLAG OM HÄSTAR SOM SKRÄMS AV SKOTRAR, SVÅRT VAL!? . Snacka om att vara inne i det man håller på med. Fan. Jag som ville åka rymdfärja. Jag visste bara inte om det just då. Tur att det inte var på riktigt. Då hade jag nog haft ångest över det valet.

Avslutar med en bild på Alice och Poppe:


RSS 2.0