FÄRSK


har måndagen rullat ut veckans matta, och den är inte alls så grå som den brukar vara!
Jag blev nämligen Veckans färsking i Radio P4 Norrrbotten denna vecka. Jag tar genast tillbaka det jag tidigare skrev om att Roger Kvarnström är en torr vetelängd. Han är fan bäst. Tack Roger.
Ni kan lyssna på intervjun samt låten på den här länken. Klick!
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1578823&BroadcastDate=&IsBlock=

Idag har vi haft en föreläsare i flerkameraljussättning. Tom Molin hette han, och han var liten och ganska gammal men en jävel på ljus. Dessutom bröt han på finska och det gillar jag.
Vi satte ljus för när band spelar i TV, debatt mellan människor, kromoaki och när man ska censurera människor som väljer att träda fram i TV men inte vill synas. Hemskt lärorikt faktiskt.

I helgen var jag ju i Göteborg. Såg en massa bra film på filmfestivalen, hängde med klassen, hängde med Micke och Macke och träffade Ariel som hade fått en väldigt stor mage med en väldigt liten bejbis i. Hann även med att sjunga karaoke på en bar. Körde först Wannabe (Spicegirls) med Catrin och Jane, sen Superstition själv. Kul, men rätt sunkigt ställe.
Träffade även Maggan en snabbis, och det var kul att se henne igen även om det inte blev så långvarigt.

Göteborg är fint men det är fan sjukt också. Händer så mycket. För det första blåser det hela tiden, och för det andra blev mina klasskompisar slagna och rånade på jackor, tröjor, mobiler osv när dom gick hem från krogen på natten. Hemskt.
Men inte lika hemskt som att en annan klasskompis blev grovt misshandlad HÄR I GAMLEBY(!) för snart två veckor sen.
Gamleby, jag fattar inte. Trodde det mest dramatiska i byns historia redan hade inträffat, och det var när jag av misstag hoppade på fel tåg nere vid stationen och fick hoppa ut i farten och hoppas på rätt tåg som stod på det andra spåret, som dessutom hade börjat rulla.
Jag håller nog med Micke som menar att han inte fattar hur jag lyckades hoppade på tåget som gick mot västervikshållet, trots att jag skulle till Linköping som ligger åt motsatta hållet och mycket väl vet att mitt tåg alltid går i den riktiningen. Jag tappar orienteringen ibland, ja =)
Sprang och hann liksom inte tänka på vilket håll tågen kom ifrån, så tog bara första bästa. Haha. Dumt, men spännande.

Annars är allt som vanligt, dvs bra!
Kissen satt i min garderob ett tag igår. Sen hoppade han in i ett skåp och rotade i min nässesär (hur fan stavas det?) för att slutligen finna ro på badrumsmattan. Han är skum men söt. En bra substitut för alla mina djur som jag saknar att klappa. Typ Alice, Poppe, Helicopter osv.

Nu ska jag snart åka och handla. Får låna Catrins bil.

Ska förresten söka massa sommarjobb nu i veckan. Har hittat en del tidnings- och tvjobb jag kanske eventuellt kan vara kvalificerad för.

Kram!


Catrin och jag kollar in kepsmodet i GBG, staden på G!

Kommentarer
Postat av: mamma skriver

Jag såg iallafall glad ut, kram

2009-02-02 @ 23:04:13
Postat av: Jockan

Den bilden känner jag igen ;)

2009-02-03 @ 22:45:27
URL: http://www.joakimw.se
Postat av: Ante

Sunkigt ställe där du sjöng karaoke? Jag misstänker att du var på Rose&Crown där jag jobbar som DJ =P

2009-03-12 @ 00:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0