Tjene


Helgen pågår och jag med den.
Vad har jag gjort då?
I helgen är Micke är uppe i norrland bland renar och granar. Jag får roa mig på egen hand, det går hitills OK, fast saknar honom såklart.

Igår var det på väg att bli fest. Det blev dock bara semifest med typ tre inblandade; Isabelle, Jocke och jag.
Det började med vernissage inne på Sandras rum. Nils och Martin hade skulpterat ihop ett provocerande konstverk som ett svar på palestinafrågan. Så här såg det ut:


 Installationen "Cleang the roof"
Det svarta föremålet i mitten är en sönderrostad macka.


Det var sannerligen en riktig vernissage, jamen du vet det bjöds på både snittar och mingeldrink.
Lite senare på kvällen fick jag en lektion i hur man posar. Isabelle höll i kursen och jag och Jocke var de enda deltagarna.
Detta lyckades jag prestera, och jag vill tillägga att det är utan smink! (Nästan)


Master Isabelle och jag

Jag lärde mig att man måste överdriva uttryck för att få dom att gå igenom en bild till den som tittar.
Jocke fick i läxa att relaxa lite mer.


Gick och la mig klokan halv fyra efter att konstaterat kvällens misär; någon hade utfört ett jävligt dåligt practical joke genom att möblera om alla grejer i skafferiet samt hällt ut mjölk och cola inne i kylskåpet på allas matvaror.
Som tur var rörde det sig inte om kylskåpet där jag har mina saker, men det var ju ändå förjävligt.
Idag är det fredag och fortfarande har ingen gett sig till känna. Dåligt.
Äckelmänniskor.

Idag har jag skrivit på mitt personliga brev som jag ska skicka med arbetsansökan.
Rensade lite i mitt CV också. Ska ju söka tidnings- och Tvjobb, och insåg att det kanske inte är så meriterande att skriva att man en sommar har jobbat med

"2001 Parkvård. Rensning av ogräs samt krattning av ytor. Roligt och engagerande arbete som innebar en rad intressanta möten med nya människor(dom andra stackarna som rensade jämte mig) samt ett utvecklande av mitt intresse för djur och natur (ogräs växer jävligt snabbt och flugor blir bara mer närgångna ju mer man viftar).

Nä, skämt och sido, allt det där var inte sant. Det stod faktiskt inte så. Men i alla fall.

Har massor att göra denna helg. Puh. Ändå sitter jag här och bloggar.
Ska nog skriva lite manus nu.

Peace och puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0