Miss Muffin


Mina mat- och bakkonster fortsätter att övertyga. Ikväll har jag bakat världens konstigaste muffins som aldrig blev klara. Det hade inte spelat någon roll om jag lämnat plåten i ugnen till sommaren, flyttat härifrån för att sedan komma tillbaka om några år som en världsvan muffinexpert- dom hade ändå inte varit klara. Muffinjävlar. Jag som till och med bemödade mig med att göra TOSCAMUFFINS. Förstår inte vad jag gjorde för fel, men förstår dock att jag experimenterade en hel del med utgångsreceptet, och att det kan finnas en viss koppling där emellan. Och ja, jag hade på ugnen, ja på rätt antal grader, och ja ingredienserna var hyfsat rätt till både sort och proportion. Men sen var det ju det där med gasspis.

Tur att Pelli är här, han tyckte att man kunde äta mina oätliga muffinsar med ett kladdigt inre, trots den uppenbara katastrofen. Härligt med folk som inte är så kräsna, haha.

Imorgon kommer jag ta revansch med en klassisk kladdkaka, det enda jag vet funkar att tillverka i den ungen. Kladdkaka med jordnötter och kanske lite bitar av riktigt mörk eller till och med vit choklad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0