Vi är utsatta för en komplott!


Det har ju varit stora problem med spårtrafiken senaste dagarna. Snön gör stockholmarna stressade och tågen obrukbara. Det måste ha varit någon riktigt raketforskare som satt vid spakarna när modellen för infrastrukturen lades. Jag menar, det verkar ju vara exakt samma sak varenda år. Kan man inte bara sluta förneka att vi lever i det mycket nordligt belägna landet Sverige där det faktiskt kan snöa och bli kallt?

Igår gick SL ut i pressen med speciella varningar om morgondagen, alltså idag. "Det kommer bli snökaos, stanna hemma om du kan, stora delar av trafiken kommer att stå still". Jag vaknade i morse och konstaterade strålande solsken och inte en snöflinga inom synhåll, bortsett från de som redan ligger. Tänkte att gårdagens varningar nog var överdrivna och prognoserna felaktiga, men SL höll verkligen sitt ord. Stockholmarna har idag fått räkna sina resor i timmar istället för minuter, och många stationer har överhuvudtaget inte trafikerats.

Jag tror ju att hela den här trafikfloppen är en komplott från SL's sida. "Hörrni nu är det väl ändå dags för en personalfest! Ett stort röjigt jävla SL partaj! Passar ju perfekt nu när det är lite bistert ute, det ger oss så många möjligheter. Så kan vi mörka vår bakfylla med snö, minusgrader, växelfel, signalfel, snödrivor på spåret, nedrasade ledningar och andra trovärdiga substantiv. Fab!"

Hoppas ni hade trevligt, men imorgon vill jag gärna slippa gå från Skärmarbrink till Gullmarsplan för att kunna ta mig till praktiken, så då hoppas jag vi är back on track.

Kram!

Avslutar med en skitig bild från Gullmarsplan där jag strosade runt imorse.







Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: FRida

du skriver kul och bra. Dessutom är du otroligt begåvad på att fota. pöss

2010-02-22 @ 22:02:15
URL: http://fridaostrom.blogg.se/
Postat av: Jojjan

Tack honey! Det värmer i lill hjärtat :)

2010-02-23 @ 09:35:58
URL: http://jso.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0