Pelli goes Stockholm # 2


Kulturkrocken fortsätter Haparanda och Stockholm emellan. Mickes kusin Pelli försöker anpassa sig till storstadsklimatet medan storstaden försöker förstå vad det är för en förvirrad, långhårig liten man som knatar runt på Stockholms gator oåterkalleligt förundrad över allt ifrån varmkorvsstånd till tunnelbanevagnar.
"Det är så gemytligt att åka tunnelbana! Så bra stämning med allt folk, och alla vackra brudar. Det är annat än Haparanda".

Jag har varit enväldig kock två dagar i rad nu, och Pelli har flera gånger om uttalat sin rädsla för gasspisen. Han har även starkt uttryckt sin fascination över att jag lagar egen sås och inte köper konserver. "Och det är ju till och med grönsaker i maten!" säger han och jämför med sin nudelinspirerade matkonst från Haparandas skogar.

Nu är det kväll. Micke pluggar, Pelli försöker behålla kontrollen över sina hemtrakter genom att läsa NSD och Kuriren på nätet, och jag filosoferar loss i soffan.

Imorgon ska jag ut och filma ett eget inslag, kommer bli en hård dag utomhus med alldeles för dåliga vinterskor. Jag bävar. Kanske kan ta dubbla skor?




Kommentarer
Postat av: FRida

Fan! Kanske man ska vara lite spontan och komma om någon helg. Vad sägs? Nackdelen är att jag har förjävla lite pengar. Men vi sticker huvudet i sanden. OK?

2010-02-01 @ 21:58:09
URL: http://fridaostrom.blogg.se/
Postat av: soffan

ha ha, det låter som ni har det gött. jag imaginerar lätt hur allt går till. VÄLDIGT KUL med tryckfelsnissen där angående gemytligt också, ha ha ha!

/Soffan

2010-02-01 @ 22:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0