Flash mob


Har varit på inspelning hela dagen. Minus fjorton och snöstorm stoppade inte hundra statister från att springa nakna längs Stockholms gator. Okej inte helt nakna, men iklädda endast badkläder. Fantastisk falsh mob som gjorde många fulla i skratt. Poängen med hela giget vet jag inte om jag får avslöja, men jag kan i alla fall hinta om att det var en aktion i miljöns tjänst.

Jag har fotat hela dagen. Har känt mig som en vandrande lök med tusen lager kläder när jag knatat runt och dokumenterat allmänhetens reaktioner på knäppa performance. Kallt, men riktigt kul.

För er som inte vet vad en flash mob är, så ska jag förklara i korta drag och med hjälp av ett litet klipp.
Flash mob är när en grupp människor plötsligt samlas på en offentlig plats för att där utföra något väldigt oväntat. Poängen är att hela händelsen ska kännas helt spontant, men det ligger alltid ganska mycket planering bakom ett väl genomfört flash mob. Det genomförs ofta för att väcka uppmärksamhet kring något. Här är ett klipp från ett flash mob som genomfördes på Gröna Lund för något år sedan.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: FRida

coolt med flash mob! När kommer du hem?

2010-02-21 @ 13:56:17
URL: http://fridaostrom.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vet, balle ballt! Jag kommer till L-town någon gång mellan första och andra veckan i mars!

2010-02-21 @ 19:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0