DEN ORIMLIGA PEPPEN


Jag packar min väska. Har hållit på ett tag nu, det blir liksom aldrig klart. Ska till Luleå. Träffa syrran, och resten av zorfamiljen. Och den vanliga familjen, för den delen. Räven, kycklingen, älgen, mästaren och presidenten.

Balkan Beats fyller min lilla etta på Södermalm, och jag dansar mer än jag packar. Jag har en fånig och totalt orimlig energi av okänt ursprung, och någon måste tvinga mig att gå och lägga mig. Annars kommer jag hålla på så här.

Sjunga. Sprätta, spatsera. Dansa och laga makaroner samtidigt. Skriva en halv textrad och sätta upp en attgöralista som man fyller med uppskjutna måsten man plötsligt har energi nog att fejsa.

Fick ett mail idag. Det var Reaktor Sydost som skrev, dom som gav oss filmstöd till longboardfilmen. Dom har plockat fram en av alla filmer dom stöttat senaste året som ska visas på konventet Filmglappet här i Stockholm, och dom har valt vår film. "Den är ju så fin!" skrev dom. Gud vad glad man blir av att den där lilla rullen som vi slet och kämpade för att få ihop röjer mark så tjusigt. Jag går rak i ryggen ska ni veta.

Har skrattat åt Peter Magnusson ikväll. Den roliga rackaren. Fler som honom!




Kommentarer
Postat av: mamma och räven skriver

En helg i maj, bara för att kolla att en massa tulpaner visst är på G, Bra då ses vi då, Saknar Dig redan. Poppe med ! Hej hej och massa bamsekramar

2011-04-03 @ 20:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0