Det duger inte längre med fula knappar!


Hahahah!
Jag hittade just det förlorade inlägget. Fattar inte vad som hände, men kusligt var det. Det bara försvann.
Nu är jag glad igen. Så här skrev jag:


Tisdag.

Journalistik med Jörgen Knudtzon. Ganska intressant idag faktiskt. Pratade mycket om att effektivisera i texter för inslag och telegram som ska läsas i nyhetstv. Skulle nog kunna tänka mig att knega lite med nyheter ett tag.

Helgen förflöt relativt stillsamt. Jag och Micke hann spela in sången på en nya låten Smile. Kan nog bli bra.
Gå in och lyssna på www.myspace.com/mikeandjoeswe. Där finns en fädig låt.
På lördag kväll kring 01-snåret kom vi på att vi skulle gå ut. Sörplade i oss några öl och traskade ut i natten. Gick till Hugos (tror jag det hette?) och konstaterade att inträdet var 100 spänn. 100 kronor för att gå in!?
Så här i efterhand fattar jag inte varför vi blev så förvånade. Vad hade vi väntat oss? 100 kr, det är ju det man får betala för att gå på nattklubb och knuffas med fjortisar. Vi snålade i alla fall och vände när vi kom dit. Köpte korv istället, och sen gick vi hem.

Och nu är det dags att börja söka sommarjobb. Jag ska söka i Luleå, Stockholm och Norrköping. Lite tidningsjobb och lite TV-jobb. Enda riktiga kravet för årets sommarjobb är egentligen att det inte ska vara på Bistro Bar Brygga i Luleå. Är fruktansvärt less på stället efter att jobbat där flera somrar i rad. Kockar med attitydproblem och för mycket gäster på för lite personal för att kunna göra ett bra jobb. Puh, orkar inte en sommar till där.

Igår spelade dom förresten en av mina låtar i P4 Norrbotten. Det var kul att höra! Roger Kvarnström som programledare är dock i sömnigaste laget om du frågar mig. Han känns folklig och trevlig men torr som en gammal vetelängd. Tror han skulle behöva ut och springa och göra lite indianhopp innan sändningen för att pumpa igång. Heja Roger!

Nu ska jag sätta mig och redigera lite i AVID, helt apropå torra saker. AVID är fan sjukt fult och ålderdomligt.
Men jag har konstaterat att TV-branschen är ganska gammalmodig och inskränkt, så det är bara att inse att dom aldrig kommer byta från AVID till något smidigare och snyggare redgigeringsprogram.
Det ska inte bara vara bra, det ska ju fan vara snyggt också. Det är ju 2009! Det duger inte längre med fula, icket tredmiensionella knappar som inte swishar och stylar när man trycker på dom.
Dessutom skulle jag kunna skriva en bok om alla funktioner jag saknar i det programmet. Jag skulle även kunna ägna minst ett kapitel till att oja mig över hur ologiskt det är. Tänk baklänges, så blir allt bra.

Nä TV-Sverige, upp till kamp!

Kram!

Dagens tips: Spara allt. Hela tiden. Du kan inte kopiera nog många gånger. Ctrl + C = Bäst

Sofflaboffla och jag med studiomusikerna på vår 60/70-talskonsert  för ett år sen.

%&&&&&&&&&&&&&&V7 SUKASDADGASDAS8A9!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Okej. Nu är jag så jävla arg. Skrev just ett typ tusen mil långt blogginlägg, och när jag tryckte på "förhandsgranska" försvann allt. Helevets skit.

Skriver något annat i morgon. Är för arg för att börja om nu.

HEJDÅ

Invigning


Jag har skaffat mig en ny blogg.
Tanken är att bli lite seriös. Fast jag är helt värdelös på att skriva på tangentbord, så jag tycker det är ganska jobbigt att lova sig själv att skriva på datorn oftare. Jag använder endast höger och vänster pekfinger, hade lika gärna kunnat ha bara dom fingrarna. Inte alls särskilt energisnålt, men jag lyckas verkligen inte involvera de andra fingrarna. Dom liksom bara hänger där till ingen nytta.

Nu är det söndag och jag har varit i Norrköping hela helgen. Igår var jag och Mikael och tränade kickboxning. Det var sjukt jobbigt men kul. Känner mig typ misshandlad idag. Kunde knappt tända lampan på toaletten i morse, gick inte att lyfta armen.

Nu ska jag avsluta denna storslagna invigning med några bilder.

Hejdå!



Mikael
Mikael

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0