FÖR EN LÅNG LÅNG TID


Jag såg just något som fick mig att komma ihåg. Det påminde mig om att vara rädd om mig själv och akta mig. Det är ju så jävla lätt att låta sig invaggas i nån fjäderlätt dimma. Jag pendlar mellan att tro och totalt förkasta. Jag gillar Ellens liknelse om den där servetten som får en liten bit bortriven åt gången. Till slut finns bara en skrynklig, osymmertisk bit kvar utan vare sig början eller slut, och jag vägrar bli den igen.


Den finns alltid någon som skrivit en låt om den känsla man har. Idag är det Håkan.

Håkan Hellström - För en lång lång tid


ELZOR+IDZOR

I bakfyllans efterdyningar gav vi oss ut för att äta Kebab och prova Bertsandaler.


ALLTSÅ HEJ

Det var en dag.
Världen utanför var inget att ha.
Jag stannade inomhus.
Och tänkte att vad bra att jag är jag.







TRAMS


Hittade en lista. Är vanligtvis inget större fan av listor, men just nu kände jag för ett tramsigt tidsfördriv.

Har du pojkvän/flickvän? Nej
Är du kär? Asschå naä.
Hur tidigt stiger du upp? Alltid för sent. Men vill egentligen bli en sån där som bakar och tar promenader på morgonen.
Vem/vilka vet mest om dig? Syrran
Gillar du att slåss? Nä fan
Vad ska du göra ikväll?
Komma i form. Känner förkylningen komma smygandes. SERIÖST VILL INT!
När var du senast full?
Förra lördagen, personalfest.
Har du utländska föräldrar? Nej
Var har du ont? I huvudet just nu.
Är du bra på att måla? Jo fan, det är jag grym på!
Vem kramade du senast? Hans. Efter att han skojförolämpat mig på fyllan, sen fick jag en förlåtkram.
Vad längtar du till? Mycket. Vintern som kommer bli en sommar. Julen, och på sikt some reeeal love. Men det ska fan vara en grym man i såna fall. Annars får det vara!
Vad heter dina husdjur? Alice (hund) och Poppe (undulat)
Har du körkort? Ja, önskar dock att min syster också hade ett så hon kan skjutsa runt mig.
Favoritgodis?
Inget. Hellre kaka.
Morgon- eller nattmänniska? Natt
Sparare eller slösare? Ove Sundberg
Har du några homosexuella vänner?
Inga nära, men bekanta.
Bio eller promenad?
Bio!
Är du kittlig? JA prova inte.
Rädd för insekter?
Ja.
Anser du att du är stark? Nä, men Frida säger att jag har grymma biceps, i förhållande till resten av kroppen då. Ps. Hon kan ha skämtat.

 

Oj, här kom en till, haha! En vem-lista.

VEM

Saknar du: Ingen speciell. Men någon.
Vill du döda: Nej tack, helst inte!
Vill du prata med: Cissi, det var för länge sen.
Skrek du på sist: Hade nog behövt skrika ut en hel del, men har inte gjort det.
Sårade dig sist: No names. Men det ska vi nog undvika framöver.
Vill du bli galet full med:
Hemligt!
Gjorde dig riktigt glad senast: Fia som gav mig komplimanger.
Fick du sms från senast: J
Ringde dig senast:
Pappa
Är vackrast på jorden:
Pass!

---------------------------------------------

Salt eller socker: Var sak har sin plats
Gillar du ketchup: På vissa saker, ja
Är du glad nu: Nja
Var du glad igår: Inte speciellt.
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ariel!
Vad dansar du till: Just nu Robyn.
Stockholm är: En fin stad men med ett förflutet som jag tänker lägga bakom mig för att en dag återvända med tom kruka att fylla upp.
Göteborg är: När jag tänker efter skulle jag fasen kunna bo där också!
Kan du sjunga: Jo ibland.
Mer värt än guld: Lycka
Spaghetti eller makaroner: Makaroner
Ett land jag vill besöka: USA, but first we take Bali!
Ska bli skoj: Morgondagens epokparty hos Vesslan. Och den stund man känner att livet börjar återgå till det normala. Fast inte för normalt, det blir så tråkigt!
Ska inte bli skoj: Att förlänga en dum process som jag helst vill ta mig ur. Dum dum sill sill.
Sparar till: En bra kamera.
Väntar på: Värme.
Pålägg som gäller: Ost.
Dagens dryck: Gainomax


GODKVÄLL LULEÅ


Jag tar det lugnt. Det är ett historiskt ögonblick som bör uppmärksammas. En person sa till mig idag: Du verkar inte ta det lugnt så ofta. Han har rätt, även om vi inte känner varandra så bra. Men så pass att han har fattat. Så ikväll lägger jag hela min tyngd på sofflocket. Kollat lite Idol. Geir kan sjunga! Elin Blom borde åka.

Jag har eventuellt en konstig lunch nästa vecka. Vet än idag inte om jag kommer genomföra den.
Måste bestämma mig för hur jag ska beté mig i frågan.

Jag har lite ångest över tjogotalet. Imorrn ska det levas. Eilert fyller år och bjuder till epokparty, och jag har fortfarande inget att ha på mig. Ska dra en lov på schtan för att scanna utbudet.

Nästa fredag (29/10) är det spelning. Kom till Olivers och titta mellan 17 och 21. Jag levererar lättsmälta bitar av blandad genre.

På lördagen blir det eventuellt middag med några fantastiska kvinnor.


BLOGGOSFÄREN


Mitt bloggande har fått en helt ny innebörd nu efter att jag insett att jag kan ladda in bilderna från mobil. Trodde den var för ålderdomlig för sånt, men ack vad jag bedrog mig! Förvisso är bildern av skräpkvalitét, men who gives a.

Ikväll har jag suttit i Köksverkets arbetsläger. 25 gäster brölade sig genom kvällen och ville aldrig gå hem. Mamma satt på en liten pall i köket och svor över att dom försökte beställa mer öl hela tiden, och jag gnuggade mina fåtaliga, små geniknölar för att komma på en strategi som skulle göra gästerna sugna på att dra. Vid halvtiosnåret satte  jag igång med att vara störande engagerad i att plocka kring borden. Kom hela tiden emellan diskuterande gubbar när jag sträckte mig efter tomma glas, så där lagomt irriterande att debattörerna blev tvugna att till och från stanna upp i sina samtal. Det hjälpte inte. Det enda som hände var att dom började prata med mig istället. Vad heter du, kan vi få öl, mer kaffe, dig har jag varit på samma fest som en gång tror jag, har ni single malt, visst var det Johanna du hette osv osv. FAIL.

Nästa steg blev att stänga av musiken. Jag funderade länge på om det skulle vara mer effektivt att slå på någon riktigt dålig musik, eller bara jävligt oparty. Typ klassiskt på skithög volym. Gick inte, alla skivor hade räfflor efter mammas tveksamma förvaringsmetoder à la kasta alla i en hög utan fodral. Hur som helst verkade dom lika glada trots att jag fimpade musiken. Kan ha berott på att dom överhuvudtaget aldrig ens hörde musiken.

Desperat över att tanken på att missa utröstningen i Idol blev nästa steg naturligt att jobba med ljuset i lokalen. Började oskyldigt med att blåsa ut ett ljus på ett bord intill brölpartyt. Inget jävla mys här nå mer! Ingen reaktion. Fortsatte med att släcka lite lampor längs väggarna, men då blev stämningen bland gästerna bara ännu mer puttrig och cozy.

Tänkte att det kanske skulle vara bättre att jobba åt andra hållet, tända upp varenda lampa i restaurangen. I full takbelysning på kan man ju fan inte bli sugen på att festa vidare? Men där gick gränsen, sa mamma. Man får inte  vara ofin.

Det slutade med att jag gav upp och drog hem, mamma stannade kvar och väntade ut det sista gänget. Jag hann hem till Idolutröstningen. Rätt tjej fick gå.

Så här ser min hemmakväll ut:


Ansiktsmask efter några heta skopor i saunaperkelen.



Spela lite låtar



Bli en bättre journalist


DAGENS ICKE-TIPS


Man kan smsa och bada badkar samtidigt. Men gör det inte, för telefonen blir ledsen hur man än bär sig åt. Speciellt när man är en drummel vid namn Johanna.

:)

ESKOBAR


Eskobar är fan ett kärt återseende. Tex gillar jag texten i låten Tumbling Down.

Hard times come Let them be
Mark that stone Who is she?
Leave this town On your own
Take this sound To where you roam

If this could ever make you free my love
Then that's the way that it should be above
the sky is telling you to stay inside
and that's the way it should be

Watch these men on the ground
Feel this rain come tumbling down
All those dreams washed away
Change your ways let the children play

GÄSPRIKLAND

Trött trött trött! Jobbat över mycket på senaste. Igår var jag och Empe hos pappa. Beställde mat från Österns Pärla, jag åt nån slags kuckeliku i jordnötssås och Empe likaså. Pappa drog till med vitklökskyckling, och sen skrattade vi åt alla knäppa bönder och deras lika knäppa aspiranter. Sen badade jag badkar. Skållade typ mig själv när jag hoppade i plurret, för varmt! Började till slut svettas under vattnet, och då var det dags att avbryta seansen.
Hann inte till Emma och Frida innan dom blev mormor och skulle sova. Men det pratas om revansch nån dag inom en inte allt för avlägsen framtid nära dig. Hej.


SAMBO


Idag ska jag och hälsa på hos Frida och Emma! Dom har blivit sambos, och vi kanske ska äta kaka eller göra nåt annat fabulöst.

I LOVE


Har köpt knalljävlaröd hårfärg. Får se om jag kanske doppar huvudet i frägburken idag.

Emelie says: Nej, du som har så fin rödbrun färg nu.
Mamma says: Nej, förstör inte ytterligare en handduk.
Diana skulle ha sagt: Ja Jojjan, du ska ha rött!
Mia och Frida säger: RÖTT! Då blir det ett hår som kommer gående.

Fast ibland tänker jag att det kanske borde bli svart igen.
Och då och då tänker jag att jag vill klippa av mig långgardinerna i en kort, cool frilla.

Jag älskar mina i-landsproblem.


HEJ


Har gjort ett inslag om att halkan är här. Egentligen en icke-nyhet, men ändå är folk förvånade över att det "plötsligt" blev halka och så kör dom av vägen för att dom "minsann inte trodde att det var dags för vinterdäck riktigt än". Hallå, det är väl bara att köpa en termometer och en fysikbok?

Idag blir det öl och fotboll på All Star. Vuxna män som jagar ett föremål i grupp, jag säger då det. Gillar man inte sport kan man ju alltid låtsas.

Undra vilka som spelar. Undra om det är en viktig match. Undra om ölen är god.

Hejdå!

HÖST


Det är höst på min planet. Jag hoppade ut för ett stup igår, kan det kännas som. Vinden viner fortfarande i öronen och ögonen tåras av farten. Men ett litet tjut av frihet fick jag även till.

En fisk vet inte att den är under vatten förren någon plockar upp den.

SKABB


Känns som att jag än en gång svängt in på en ny avtagsväg.
Och jag har aldrig förut känt så starkt inför att bara kräkas på hjulspåren jag kör ifrån. YIAK!

DET FINNS VISSA SAKER

Det finns vissa saker jag älskar med mitt jobb som videoreporter. Tex att man kan komma in på redaktionen på morgonen och bli tilldelad ett knäck som man inte är insatt i för fem öre. Nio timmar senare går man ifrån jobbet och känner sig lite som expert på samma ämne. Inte för att det alla gånger blir så bestående kunskap, men ändå!

BASTU


Nu jävlar ska jag in in i hytten och bastufiera mig själv. Det hjälper mot både benbrott och hemlängtan har jag hört. Nog för att jag är hemma. Alice har jagat dammsugarsladden några vändor, och mamma har demostrerat hur hon misstog ett äpple för en sten idag när hon skulle stensätta nya looken i trädgården. Crazyouges och precis i sin ordning.

Igår var det tjejparty, och det börjar bli mer regel än undantag att det händer konstiga saker i mitt liv då. Kvällen var kul men slutade i misär precis som förra gången. Tack för det televerket.

DU FÖRTJÄNAR EN NOMINERING FÖR ROLLEN DU SPELADE


Känns som att jag hoppat en på resa utan avbokningsskydd. Helvete. Borde fattat att det inte var något genidrag att boka upp sig på ett uppdrag under de här förutsättningarna. Vill helst bara kasta bagaget och åka vidare utan. För det finns för mycket tungt innehåll att kånka runt på. Men det känns som att jag måste bära med mig en del, i alla fall en liten tid. Sen ska jag fan bränna upp skiten och dansa runt röken.



PLÖTSLIGT TAPPADE ALLT BETYDELSE


Ett helvete i taget, som Wij skulle sagt. Dags att inse att ditt tåg har kommit.

Hämdens sötma fick allt att surna.

KATT


BOTH SIDES NOW


Jag flög hem idag. Halv sex i morse gjorde djävulens klämtande klocka några högljudda försök till att kontakta liket Johanna där långt in i Nangialas drömmar, bortom dimhöljda ridåer och slumrande världar. Den lyckades ovanligt bra insåg jag när jag först kört formel ett i snooze och sen stängt av klockan, men ändå vaknade av mig själv efter en stund. Coolt. Utveckling i värdsklass.

Kände mig som Stig Helmer i sällskapsresan när jag kånkade alla mina väskor in i tunnelbanevagnen, smidig som en grävskopa. "Ursäkta, ursäkta, oj, hoppsan".

Sen blev det jobb, men inte på 24 Norrbotten utan NSD. Jobbar där imorgon också. Kul med lite nya ansikten också!



STOCKHOLM'S KILLING ME

Är i Stockholm. Jobbat på reklamfilmsinspelning måndag och tisdag, helvetespass. Okej måndag var inte allt för galet, jobbade 9-19, men igår körde jag 05-23. Jag kan knappt gå idag, fötterna gör så jävla ont. Man får skylla sig själv när man har en conversehjärna.

Lördag var jag och Johanna ut. Vin samt en ofrivillig öl på Scandic Malmen. Mötte upp M med bihanget Adam, sen drog vi till Imperiet. Gillar inte det stället. Fattar verkligen inte , SERIÖST. Konstig musik och konstiga människor. Och konstig lokal. Och inget dansgolv. Fyra mindre charmiga egenskaper. Det enda positiva skulle väl vara att dom har öppet till 03.

Idag fyller M år. 24 stycken. HURRA HURRA HURRA! Det blir nog att gå ut och käka, sen måste vi öva på låtarna inför vår trubadurvinter.



HEHEHE


Vet liksom inte hur jag ska uttrycka mig. Ibland är livet bara knäppt och underbart.
Förstår ingenting, vissa movements är inte logiska för fem öre, men ändå gillar man dom!
Känns som att jag beställt ett fint paket på postorder. Man får vänta lite på att öppna. Om det någonsin kommer fram. Ibland är allt bara så sjuuuuuuuuuuuuuuuuukt!





Jag gillare.

RSS 2.0