MÅNDAG EFTER GRYM HELG


Fan vilken grym helg jag hade.
I fredags var det party hos mig på t-street. En enklare sammandrabbning blev en sjukt skön läggfest med tillhörande utgång. Jag, Jojjan 2, Manne, Thomas, Mathilda, samt några nya bekantskaper vid namn Jocke, Thomas och Karin. Just ja, och nån slags Ante som kom utan att säga ett ord och gick lika obemärkt. Vem kände honom liksom? Äh skämt å sido, var nån ami d'un ami.

Som vanligt när man sätter ihop mig och Manne på samma fest så kommer gitarren fram efter ett tag, denna gången ingen undantag. Alla sjöng och skrålade för fulla strupar, och till slut var vi en hel liten orkester med munspel, gitarr, ägg och stämsång. Min nya vän Jocke visade sig vara en hejare på gitarr så han vill jag spela mer musik med. Kan tänka mig att han skulle kunna plinga lite på nån av mina nya låtar. En är nu helt klar, och jag tror den kommer bli grymt snuttig.

På lördagen var jag uselt bakfull och tyckte mest synd om mig själv i soffan hela dagen. Men när kvällen kom var kroppen åter hel och jag begav mig ut i södernatten för en öl med Matilda och hennes polare. Var en lugn kväll, men mycket hann hända. Bland annat blev jag överöst med beröm för några bilder på mina målningar av en kille som tydligen var konstnär. Han sa att han blir förbannad om jag inte fortsätter måla, för han hade minsann öga för var som var grymt och inte, och mina grejer fick tydligen inte gå till spillo. Det kändes ju jävligt kul att höra.
Timmen senare ville hans tvillingbrorsa spöa mig för att jag skrattade åt att dom var så sjukt lika och att jag frågade fel kille om snus. Haha. Varför vill alla bråka med mig? Jag måste vara fruktansvärt provocerande utan att veta om det. Vet iof med mig att jag har svårt att lägga band på mig själv om nån väl börjar...

Nu sitter jag på Titan och borde fortsätta jobba. En rätt schysst dag trots lite ryggont och förkylning.

Känner att detta blev ett rätt så själlöst inlägg, men så kan det få vara ibland.

Ciao ciao

HEJ.

Det är höst på min planet.
En fin sådan.

Idag har jag bara en enda sak att säga:

Denna dagen, en träningsvärk.

 


RSS 2.0