CAUGHT BY BASSE


Hasse, av mig även kallad Basse, vandrade förbi inne på redaktionen idag. Som vanligt ägnade han sig åt nöjen på arbetstid, denna gången genom att testa NSD's nya optik 1:4/85 mm till den gamla godingen Nikon 700. Han behövde en modell för att leka av sig, och jag ställde motvilligt upp på enmansporträtt efter att ha fått värma upp på en enklare bildserie där jag och Annso körde råttminen.

Nu är dörren till teknikförrådet affischerad med mig, by Basse.



OKEJ?


Vad hände med min bloggtitel? Fan. Det här med kod är inte min starka sida. Nu måste jag in och rota i myrstacken av tecken. Det här såg ju crap ut!

GAIN


Åh, jag måste upp nåt kilo till innan jag åker. Nu lägger jag i en högre växel, skyfflar på mer kol, ökar takten, höjer ribban och går in för slutspurten. Har inhandlat ett nytt gäng Gainomax, avocado och nötter. Inser att jag nog är rätt ensam om mitt problem med att kunna äta nästan vad som helst utan att det händer något nämnvärt. Jag är nog Jesus ändå. Tecknena rengnar över mig, jag måste vara något stort. Kan äta vad som helst utan att bli tjock, har en konstig extranagel under min tumnagel, saknar förmåga att rapa på beställning och har en fantastisk tidsuppfattning. Klappad och klar för hur heliga jäkla uppdrag som helst!


KNAK


Var till Kiropraktorn idag. Känns dock inte lika bra som det brukar. Kan bero på att det var en ny kvinna som vikarierade för min ordinarie hjälte idag. Kändes inte lika tryggt, och inte heller lika bra som det tidigare gjort.

Är lite sjukt fortfarande, men jobbar idag i alla fall. Ska iväg och filma inomhusorientering strax! Imorgon jobbar jag program, och sen är det nyårsafton. Har lämnat in min dator som inte funkat så bra på senaste, och även fått mina uppgifter från ICA-banken. Bitarna faller på plats en efter en. Soon I'll be gone.

AFTON


Åter på kneget efter årets hårdaste helg. Jag har: Missat att inhandla förköp till den enda dag på året då man MÅSTE ha förköp, stått i köer, blivit nekad inträde på krogen på grund av min förköpslöshet, fått kvällen räddad av en snäll fjortis som valde att ge bort sitt förköp till mig, lyssnat på Dianas hesa Margeröst, spillt ut en shot, blivit orange efter att ha lånat solpuder av Ida Nilsson, fnissat åt kulturtanter på teaterbaren, tittat på jazzmusiker som började soundchecka efter halva spelningen, glömt min handväska på krogen, skällt ut ett par som uppehöll den enda kaffelinotoan i tjugo minuter genom att stå där inne och diskutera, kissat med en främmande kvinna, planerat att tillsmmans med Frida L starta ett hemligt systraskap med databasregister över män, legat hjälplös i en snödriva, planerat en alternativ flyktväg in på fiskekyrkan, förfestat på maxtoan, hoppat upp och ned och tjutit av lycka över att färden snart gå mot Fantasien, missat att åka isgrisen, blivit mer förkyld.

Fridens på er

Puss


OJ

Jag vet lite mer än jag borde. Det tackar jag för.

A LONG LONG WAY



Ibland kommer allt tillbaka. Det slog mig plötsligt. Är så jävla trött på falska dubbelspel, desperationstyckaom och naiva, respektlösa moves. Fy fan. Lägg energin på att vara lite äkta istället. Känns bara som ett uppslag ur en gammal skröna. På låtsas och på riktigt. På låtsas och på riktigt. I dunklet lurar för många parenteser. Skriv inte in mig i din saga.

FLÅD

Förkyld som ett as. Har jobbat som inslagsproducent för kanalen två dagar nu. Har gått bra och idag snörvlade jag mig i mål med klippningen. Missa inte reportaget om Luleås mesta tomte på 24norrbotten.se imorgon.

Igår lagade jag och Empenius dessert bestående av vitchokladgrantinerad frukt i ugn. Idag var det Pers tur att bekänna färg, och han fick till en riktigt fin målgång med den här härliga desserten. Sydamerikansk fruktsallad (stjärnanis, banan, ananas, apelsinjuice, vaniljstång och chili) med kokosplättar och vaniljglass.
Dessförinnan hade jag tryckt i mig en helt okej måltid av linscurry med spenat och ris, straight from Luleås enda Indiska restaurang Diamant. Nu sova mig i någon slags form. Vilken som helst, allt är bättre än en den här helvetesförkylningen.



KÄRA ISVÄRLD

Jag orkar inte hata dig, för snart lämnar jag dig. Då kan det se ut så här:




LUNCHDIAGNOSEN

Hamburgardvala
Hamburgarpsykos
Hamburgarinvaliditet
Hamburgarkoma
Hamburgarchock
Hambugarstillestånd

Det var gott som fan men personalen PÅ BK var tyvärr amatörer som märkte fel hamburgare med ett kryss samt glömde skicka med servetter. Annars ok!

Dagens inspelning har gått bra. Försvarsmaktens område är hemligt, gigantiskt och faktiskt inte fullt så torrt som man kan tro!


MEN FY FAAAAAN

Vad trött man kan vara! Gäsp säger jag och faller in i en lucid dröm snart. Sitter på kontoret och klipper, men bitarna flyger huller om buller och mina ögon lyder inte. Har sovit för lite och smisk ska man då ha.
Nu ska jag äta resterna av min indiska lunch och sen får det vara nog för idag. Hem och stupa!


INTO THE WILD SOUNDTRACK


Ryser till Eddie Vedder. Det passar mig just nu. För runt om mig stormar det, inte bara av kastvindar, utan även impulser av att stundom vara i perfekt harmoni, fri och på väg. Vet inte var.




LET'S GET MARRIED


Min norrbottniska vardag går sin gilla gång. Resan närmar sig, och förhoppningsvis min nya vikt också. Jag måste upp på vågskalan. Ikväll slog vi på stort och drog på All Star och käkade. Blev en Jack Chili med nachos för min del, syrran drog i sig nån slags sallad med vitlöksbröd. En gigantisk jordgubbsmilkshake fick också plats, och sen drog vi hemåt. Det är fan ettusen minusgrade ute och jag har börjat inse vilken bra uppfinning täckbyxor är. 26 år av insikt förde mig till ett lite fulare men jävligt mycket skönare vintermode.

Är kär. Mitt nya hårspray luktar fantastiskt. Även mitt schampo och balsam. Jag har verkligen hittat mina absoluta favoritprodukter som jag kan tänka mig att leva med resten av livet. Har även hittat en ny helt magisk duschkräm. Let's get married!




FLOTT


Jag och Empenius har varit ute och plumsat i snön med Coribell och Helicopter. Magen kurrade där mellan granarna, så på väg hem från stallet drog vi till Mediterran och köpte pizza. En grym kebabpizza för min del, jag äter allt flott som kommer i min väg för att rasa uppåt.

DET ÄR NATT

Och jag kan inte sova. Har i och för sig inte ansträngt mig allt för mycket efter att kika efter John.B där ute mellan de snökanderade träden, men han känns avlägsen. Borde packa upp väskan. Borde shotta Dukoral. Borde pytsa ut viktiga mail i cyberkosmos och kanske även ta en enklare dusch.

Tittar på gitarren och tänker att jag borde ta ut en låt av Masshysteri. Men det är natt, och i kombination med Alices snarkande och Poppes tjattrande kommer ett stycke otämjd musik bli allt för mäktigt för den sovande Chefen och Presidenten som dagligen vaknar med tuppar och andra morgonpigga djur.

Själv ska jag upp sju. Får se hur det går.

Puss.


BLAND STIGARNA VI VANDRAR

Alla vägar leder till Svefi.

EN DAG SKA VI DÖ MEN ALLA ANDRA SKA VI LEVA


Drömde om bastu i natt igen. Vad händer? Det är något som kallar. Kanske Luleå?
Förvirrande, men ändå ett skönt avbrott från de annars sedvanliga nattscenerna där jag blir jagad av älgar.

Imorgon återvänder jag till Luleå för en veckas jobb hemma. Personalfest på lördag, och sen tar jag flyget tillbaka den Stockholmska civilisationen för några dagars jobb.

Och snart åker jag. På riktigt. Varje dag som går för med sig ytterligare förståelse om att det är på riktigt och inte en underbar dröm. Det är en månad kvar till bekymmerslöshetens palmkantade vardag tar vid.

MAGI

...

TRÄNAD


Och klappad och klar. Fan vad underbar känsla.
Vågen visar positiva siffror, jag expanderar.

Nu te och Planet Earth. Vi är i Venezuelas sötvatten ikväll.

Ciao!

HEJ!


Jag drar och tränar, wå å å, och tar en tyst minut. Ikväll ska de ske. Jag måste basta. Jag måste träna. Jag måste använda Nautilus frisörschampo som dom BJUDER på! Fyra feta pumpflaskor hänger vid duscharna. For coloured hair till och med. Amazing. Sånt går man igång på, Ove som man är.

Snart är det helg. Då blir det bland annat glögg och häng, kanske även slalom!

Idag har jag filmat. Nu ska jag äta en ostkrok.


Hejdå!


OCEAN DEEP


Aktiverade min domnade kropp igår. Ordförande i familjen Påse packade en kasse med pinaler för diverse aktiviteter på Nautilus Regeringsgatan. Död sill efter armhävningar, hantelövningar och krälande över pilatesbollar och yogamattor, och sen raka spåret in i bastun. Som vanligt var det ingen annan där, så jag la mig raklång på översta träbänken och nynnade jullåtar i 80-gradig värme.

Kvällskvisten tillbringade jag uppflugen på sofflocket under täcket. Kollade ett avsnitt Planet Earth som är mitt nya beroende, och sen drömde jag om konstiga djuphavsfiskar och bastubad.




RSS 2.0