Att sova är bra, men inte alltid rätt.


Det är ju lite pinsamt att sova på lektioner. Har gjort det idag. Inte mycket, men lite.
Nickade till säkert 10 gånger under dagens föreläsning som dokumentärfilmaren PeÅ Holmkvist höll i.
Han var förvisso rätt intressant, men vad gör det när man sovit tre timmar denna natt.
I och för sig av en ganska bra anledning. Jag och Mikael fick ett ryck igår och bestämde oss för att spela in en film.
Den kommer handla om en kille som ska sova men upptäcker en irriterande fluga i rummet.
Resten får ni se själva.
Storyn är baserad på verklig händelse som utspelade sig i helgen. Vi spelade in till fyra, kanske fem, på natten. Hoppas det blir bra. Ska sätta mig och börja tanka in materialet ikväll tror jag. Har tagit ledigt från kvällens filmvisning, har haft rätt ont i huvudet. Börjar dock gå över nu.

----------------------------------------------------------------------------------

Nyss kom Sanna in i mitt rum. Hon hade en ny sjal och hade dessutom permanetat håret. Jag vill också bli krullig!
Det har ju varit mitt hårmål en längre tid, och man kan ju genast tycka att då låter rätt korkat att gå och klippa sig som jag gjorde när jag var i Luleå. Fast mina toppar var i och för sig rätt skabbiga.

Jag är lite stressad just nu. Vet fortfarande inte var jag ska göra praktik, och har inte heller fått svar från de ställen jag sökt på. Vänta. Vänta. Vänta. Mitt liv består i att vänta. Och se.
Aldrig får man bara veta. Göran säger att man inte stressa. Det dyker upp guldkorn. Lugn bara.
Får väl lyssna till den vise mannen. Han har ju varit med förr.

Men jag har ju hittat en grym skola som jag skulle vilja gå på om jag blir diskare eller kaffekokare efter den här praktiken.
Kolla in http://www.berghs.se. Är det min gyllene port till en karriär som copywriter eller art director?
Kanske, men i såna fall dessutom en jävligt dyr port. 180.000 för två år. Men namnet verkar väga tugnt.
Fast jag tror nog det finns andra vägar. Eller jag vet att det finns det.

Men, först ska jag göra praktik i TV- och filmvärlden. Ska bli spännande!
Nu ska jag skutta iväg till skolan.

Puss



Kommentarer
Postat av: mamma skriver

Hej i buren.

Nej, hujä inte permanenta håret, kram kram

2009-04-27 @ 22:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0