Icke-dag


Bra dag. Eller jag tyckte inte det medan den pågick, men direkt den tog slut så kändes det inte som att den förtjänade något lägre betyg än  just "bra". Dagen börjar klockan 9 och slutar 17. Sen börjar icke-dagen, dvs resten. Innan det är det också icke-dag.

Okej på praktiken idag. Inte så många sysslor man direkt kan "ta" på, utan mest fixelifix genom att ringa, kolla,maila, fundera och prata. Jag sökte i och för sig igenom några rekvisitalådor på jakt efter ett försvunnet brev till rekvisitan, men fick återvända till redaktionen tomhänt. H och J måste ha slängt det, eller gömt det alldeles för bra, det säger dom själva.
Annars ganska trevligt liksom. Fick ett smultron av H och J. Det enda som fanns kvar i buskarna på terassen. Snällt. Jag tyckte jag förtjänade det, så mycket som jag varit själv idag.

Blev uppringd av en tjej på Meter idag. Jag blev erbjuden en lite extrapraktik hos dom under fyra tillfällen för programmet Singing Bee. Jag tänkte först att hon kanske vill ha med mig i programmet, haha. Hade ju inte varit så smickrande.
Men så var det icket som tur var! Jag kommer vara deras pressfotograf samt assistera en kran-fotograf. Många fotouppdrag helt plötsligt, ska bli spännande.

Har även haft kontakt med Grandios Television. Ska vara lite hos dom också under olika uppdrag.
Pratade idag med F som berättade att dom kommer göra ett OB-jobb på en musikkonsert någon gång i höst. Vet inte än vad det rör sig om, bara att det är en trekameraproduktion där dom tänkt att jag ska ha en kamera. Låter inte heller så ointressant alls!

Snart kommer berättelsen som lägenhetsjakten.

Men nu måste jag handla!

Imorgon åker jag till Norrköping och pussar Mikael.

Kommentarer
Postat av: Bloggspejaren

Bloggspejaren har skrivit om din blogg!

2009-08-13 @ 22:18:27
URL: http://bloggspejaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0