Kick




Min praktik har kickat igång. Jag är på UR:s Barnredaktion där det jobbas på med en massa trevliga projekt.
Min bas är barnprogrammet Krokodill. Det var länge sedan man tittade på barnprogram, men det här är ju medryckande!
Kolla in på www.ur.se/barn så kan ni se vad vi sysslar med.

Det här är min andra dag, och just nu sitter jag helt ensam på redaktionen. Parallellt med Krokodill pågår ett projekt om mobbning, så resten av redaktionen är på möte hos organisationen Friends för att snacka mobbning.

Jag jobbar närmast producenten Henrik och programledaren Johannes. Båda är väldigt trevliga och rätt underhållande.
Igår var vi ute hela redaktionen och käkade lunch på Waynes. Spännande lunchbuffé med en massa god föda. Tips!

Jag har redan fullt upp. Har fått en rekvisitalista inför de två närmasta inspelningarna. Kommer åka till SVT:s kostymförråd och gräva runt bland gamla paltor, och spana efter gamla trattgrammofoner och annat gojs i rekvisitaförrådet. Ska bli kul.

Igår blev jag tilldelad några titlar av producenten H. Jag kommer vara produktionskoordinator, rekvisitansvarig, fotograf för delarna vi spelar in on-location samt regiass. Kommer även logga en del material och klippa lite i mån av tid. I studion kommer jag hjälpa till med scenografin, och förhoppningsvis gå en del med ljudteknikern. Bara tiden räcker till.
Känns ju jävligt kul, men samtidigt lite nervöst att ansvara över så mycket. Ska verkligen anstränga mig till det yttersta för att fixa det

Nu ska jag jobba och försöka hitta en lägenhet till mig och min M.

Ciao!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0