Blädderbok


Gäsp. Svårt att ta sig upp i morse.
Sover dåligt om nätterna nu. Drömmer skumma marrömmar hela tiden om att jag blir skjuten eller jagad. Och nej mamma och pappa, jag tittar inte på konstiga serier eller filmer innan jag går och lägger mig. Gör faktiskt inte det. Brukar nöja mig med att bläddra lite i någon bok och sen sova. Observera ordet bläddra, alltså inte läsa.
Min favoritblädderbok just nu är en jättestor fotobok som heter Landscapes of Sweden. Tjusiga glaciärer, vidsträckta åkrar under dimma och mystiska skogar där någon älg tittar fram bakom snåren. Fantastiskt.


Tänker tillbaka på fjällen, så jag passar på att posta bilder från i somras:


Paus vid vattenfall

 


Fjällen tar på krafterna

 


Utsikt från Kebne, glaciär rakt nedanför

 


En sista vy av Kebne innan vi fortatte vår vandring hemåt.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!



Härliga bilder, spec på vattenfallen, nästan så man börjar längta till sommaren o kanske nya fjällturer.



Kram

Pappret

2009-12-11 @ 11:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0