Johanna rapporterar


Det är med stolthet i fingerspetsarna jag skriver ett stort GRATTIS till min syster Ted Borg som kommit ett steg närmare drömmen om en framtid som historieforskare och egyptolog. MVG på historieprovet var ju sjukt bra!


För övrigt kan jag rapportera om snökaos i mitt Stockholm. Människor flyr i panik, fåglar navigerar fel och SL har låtit montera medar på tunnelbanetågen. Senast idag sågs en grupp tomtenissar höga på rökheroin sätta eld på sig själva i ren protest mot de allt större snöflingor som väntas falla de närmsta dagarna. Vägverkets krisgrupp har låtit sätta upp små samlingsplatser runt om i stan där ur-stockholmarna får lära sig byta till vinterdäck för att kunna ta sig här ifrån. Men trycket är stort och allmänheten retas av att kändisar och politiker tränger sig före i kön. Jag fick tidigare idag bevittna en kaotisk demonstation där vanligt folk samlats för att visa sitt missnöje över att Reinfeldt fått gå om hela kön för att byta till vinterdäck på sin Bobby Car. Jag försökte nå Reinfeldt för några kommentarer på detta, men allt jag hann se av honom var kavajslaget som fladdrade i vinden när han i säkert 120 knyck blåste över Centralbron, hopkurad på den röda lilla bilen på väg mot en annan stad, kanske ett annat land. Konspirationsteoretikerna menar att hela väderomslaget är en myndighetskonstruktion för att hålla nere befolkningstillväxten, medan media rapporterar att detta kan komma att bli den största folkomflyttningen i modern svensk historia.

Jag återkommer med nya rapporter efter niofikat. Ska på toa också. Ni vet reportrar går också på toa, men det trodde ni väl inte, ha! Kungen och drottningen med.

 

So long


 



Kommentarer
Postat av: Mikael

Haha. Välillustrerat som vanligt. Du borde döpa om bloggen till "även reportrar bajsar".

2009-12-15 @ 20:20:47
URL: http://mikael.webblogg.se/
Postat av: mamma skriver

Alltså , gott med ett skratt efter allt slit på bruket.

Jag tror att vi har en Bobby Car på vinden- eller så blev den stulen när vi bodde på Porsön / slummen.

Kram, kram

2009-12-15 @ 20:29:42
Postat av: Anna

Alltid lika roligt :)



Ska ni åka upp till jul? & iså fall ska ni till byn? Vill så gärna att du träffar min lilla familj :)



Faster: Kan du inte kolla om ni har kvar den och om ni vill bli av med den så vill din brors barnbarn gärna ha en av tomten, Så kan du få en slant för den :)

2009-12-16 @ 06:38:29
URL: http://tokmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0