För-kväll För-svinn


Det finns inte många ljuspunkter med tvprogrammet Förkväll. Jag behöver bara två fingrar för att räkna dom, medan jag skulle behöva två extra händer för att räkna upp allt som är dåligt. Pust, jag får andnöd.

Tre vuxna fjortiskvinnor sitter i en soffa och flinar, ställer dåliga frågor till bra gäster och är så där stereotypt girly så man bara vill spy upp en liten hårboll och skicka den i ett brev till deras studio mitt under sändning.

Och vad gör tanten där? Jo, det ska jag berätta. Tar ned fenomenet programlederi till lägsta nivå under noll.
Gnällig ton, frisyr inspirerad av en piassavakvast blandat med igelkotte, förmåga att avbryta gäster på fel ställe, oförmåga att dölja att hon egentligen bara tänker på nästa fråga, hummar under tiden gästen pratar "Mm, a, ja, mhm, ja, hm, mm, mm", manusbunden, hemsk sminkning bla bla bla you name it.
Jag får panik.

För balansen, som iof inte existerar i det här fallet, ska jag även nämna ljuspunkterna som jag tidigare räknade till två. Nu kommer jag faktiskt bara på en, och det är matlagningsdelen med tips.

Och nu ändrade jag mig lite. Gästutbusdet är faktiskt berg-och dalbana. Höga toppar, djupa dalar. Och allt däremellan. Ingen jämn och skön Skavlan-nivå direkt.

Kommentarer
Postat av: Johan

haha, kan inte undgå att kommentera detta. Jag sitter ju i kontrollrummet på detta fantastiskt usla program och har endast en uppgift, nämligen att filma just matlagningsdelen ^^ så verkar som iaf jag kommer undan med hedern i behåll =P



i övrigt håller jag med om allt du säger, och det roliga är att så gör även producenterna ibland (som sitter bakom mig)och kan stundtals blir frustrerade upp över öronen, ofta på just "tanten" höglund. Det kan vara väldigt underhållande må jag säga...

2009-12-16 @ 00:14:03
Postat av: Johanna

Hej, haha, nämen. Jag känner mig nästan lite ertappad nu, hehe. Tänkte inte på att crewet från programmet skulle kunna hitta hit, men ni verkar ju ändå hålla med mig lite så :)Japp, matlagningsdelen gillar jag verkligen, den är nog programmets höjdpunkt. Men jag är också rätt nördig på just mat. Men dejtingdelen är faktiskt rätt bra också. Jag är imponerad över att man överhuvudtaget lyckas få dit folk som vill dejta på det sättet i tv, känns som att de flesta borde tycka att det känns skumt att stå där och exponera sig.



Nu måste jag ju fråga, hur hittade du hit? Var det John Svensson som tjallade om min brutala sågning :)

2009-12-16 @ 00:38:19
URL: http://jso.webblogg.se/
Postat av: Johan

hehe, jag hittade hit själv faktiskt. Du brukar ju länka på facebook så jag tittar in och läser ibland.



Riktigt bra blogg får jag säga! En skön mix av inlägg, långa som korta. Jag har en egen blogg jag med men jag lyckas aldrig underhålla den regelbundet, vilket ju dödar hela syftet nästan =P



keep up the good work!



2009-12-16 @ 12:25:35
Postat av: Johanna

Åhå, se där. Tack, vad roligt att höra :)

Jag underhåller regelbundet i perioder, men glömmer av den lite till och från. Lite syftesdödare också.

Vad är adressen till din blogg då?

2009-12-18 @ 12:41:29
Postat av: Johan

http://tryggis.blogg.se/



Senast uppdaterad 4e november, säger väl en del...



Ska dock skaffa mig en bärbar dator nu i januari, så jag hoppas det kan ha en positiv effekt. Då kan man ju sätta sig och blogga lite varstans och är inte lika låst vid det inspirationsdödande hörnet där jag har min stationära, haha.

2009-12-20 @ 12:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0