Snälla tomten eller gud


Har precis börjat på min nya praktikplats Grandios Television. Det innebär i sin tur även att jag lämnat UR, som varit mitt läger de senaste tre månaderna. Min bas, min vildmark där jag jag kämpat, vandrat, sovit, ätit, klättrat, eldat och jagat för min egen överlevnad. Och överlevt har jag, men det handlar nog inte om att överleva har jag insett, utan om att leva. Lärorikt har det varit, men jag hoppas att det ger mig ett riktigt jävla knytnävsslag i rätt riktitning så jag får ett jobb också. Så snälla tomten var nu lite schysst för en gångs skull, och nu menar jag inte mamma som klär ut sig till tomte och delar ut allmosor eller pappa som går och köper tidningen kring sju på julafton, utan den där riktiga jävla supertomten man aldrig lyckats se, som är chef över alla andra tomtar och gud över alla snälla gärningar och fina gåvor och bestämmer vem som varit snäll eller dum. Eller blandar jag ihop tomten med gud nu?

Jag har dock inte ätit spenat i år. Men gröna ärtor i kvadrat, om det räknas.

Nya praktikplatsen verkar jättebra bra men det är fortfarande för tidigt att uttala sig på riktigt.

Återkommer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0