Löd Bobb



Tillbaka i Norrland!
Timmar av förbipasserande tallar och karg natur på ett gnisslande tåg. Svischar förbi verkligheten. Eller kanske är tåget verkligheten. Tar nog en livlina på den frågan.

Pappa hämtade mig och min väskmassa. Jävligt mycket att kånka på när man flyttar sitt liv från ena änden av Sverige till den andra.

Var inte alls tokigt att åka tåg. Normalt sett ser jag inga fördelar med att åka tåg. Inte en enda.
Tror det var Mickes och mitt samtal om tåg som fick mig att komma till insikten. Liksom.
Det är dyrare än flyg. Tar längre tid. Oftast försenat.
Den enda fördelen jag kommer på är att man är lite snällare mot naturen när man väljer tåg framför flyg.
Men seriöst, det väger inte så himla satans supertungt när man lever i en värld där Gud verkar vilja att allt ska handla om pengar och tid. Ditt fel Gud.

Men det här tåget var ett bra tåg. Träffade snälla och trevliga människor. Bara tjejer i min kupé. Sist fick jag sova med fem gubbar. Förlåt alla snälla gubbar i världen för min cynism, men det kändes fan inte bra.

Och tåget var i tid! På sekunden tror jag.

Idag har jag varit på Kulturens Hus och repat inför Svensktoppen Nästa-tävlingen som går av stapeln imorgon kl.19.00
Vårt band är först ut, och jag hoppas jag lyckas hålla nerverna i styr. Heja!

Sen gick jag, Tobbe, Alex Gramner och Madde till Waldorf och åt god mat. Jättekul att träffa dom igen!
Vi planerar att göra en roadtrip till Norge i sommar. Eller ta en resa till Prag eller Kroatien. Alla gamla Svefi får hänga på!

Ganska skönt att vara hemma nu ett tag. Syrran och mamma har försökt övertala mig om att börja använda T9, ordlistan i mobilen. Syrran tyckte jag var ett UFO som inte använde den. Hon ba "VA!!? NÄ, VAAA?! ANVÄNDER DU INTE T9!!?"
Jag har tänkt bojkotta den så länge jag haft mobil, men lät mig nästan övertygas igår. 
Och mina förväntningar infriades! Den har ju ingen koll den där ordboken. Skriver fel hela tiden.
Fika blev fila. Hela tiden. Vadå, vem filar någonsin? Jag känner ingen som filar. Fika måste väl vara tusen gånger vanligare? Och trevligare.

Skulle försöka få den att skriva mitt bandnamn, Joe Anna. Inte ens det fanns. Det blev Löd Bobb.

Nä, jag forsätter nog med min manuella, supersäkra skrift där man själv väljer sina bokstäver. 

Vad är nästa grej? Snart kommer väl någon aparat som gör att man inte måste säga hela ordet när man pratar. Så fyller någon programmerad röst i resten. Fan vad slött!

Dagens låt: Twentysomething med Jamie Collum 

Och du! Var nu så gullig och lägg en röst på mig i Svensktoppen Nästa.
Allt du behöver göra är att nu på måndag den 8 juni, någon gång mellan 19.00 och 21.00 skicka ett sms med texten 
p4norr låt 1 till nummer 72250. Kostar som ett vanligt sms.


Du kan lyssna på vårt bidrag på 
www.myspace.com/johannasoderstrom  låten heter Nån som dig


Tack och puss.


 

Kommentarer
Postat av: Mikael

Löd Bobb lät ju fan amazing :)

2009-06-07 @ 18:47:00
URL: http://mikael.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0