Stockholm


Stockholm kokar.
Det är som en gryta över öppen eld. Puttrar och bränns.

Så vad har hänt?

Gick på stan i tisdags. Emelie höll på att bli överkörd av en galen cykel. Det var lite komiskt, så vi skrattade.
Köpte en kjol, och en fin tröja. Billiga var dom. REA we love.
Begav oss sedan till Nynäshamn. Pappa och släkten väntade på restaurangen Molin Rouge. Ett gemytligt hak där alla känner alla. Tillsammans gick vi till Rotundan, en mysig liten krog nere vid hamnen. Fan vad fint, kvällssol och plankstek. Vita båtar som guppar vid bryggorna. Gött.
Var förresten på två intervjuer också. På Grandios Television och Mindpool Creative. Orkar inte berätta mer än så just nu. 

Sen blev det onsdag. Var ute i skärdgården, Nåtarö. En halvtimme med båt från Nynäshamn. Solade länge. Råkade somna och fick femte gradens brännskada på baksidan av benen. Gör ont som fan.
På kvällen blev det middag med några släktingar. Bland annat min lilla Farmor, värsta supertanten!
Ännu senare åkte jag och Emelie in till stan. Träffade Johanna Perhult och tog ett glas vin på en bar. Kul att ses igen.


Idag är det torsdag och jag har avklarat mina intervjuer. Eller egentligen har jag en kvar imorgon, fick ett samtal från UR:s barnredaktion idag. En tjej på UR hade rekommenderat mig, så jag ska nog dit och säga hej imorgon.
I övrigt börjar jag bara bli less på att gå på dessa intervjuer. Inte för att det är tråkigt, tvärtom, kul att träffa nya människor. Men jag har faktiskt sjukt svårt att bestämma mig för vilken jag helst vill ha. Blir bara svårare och svårare ju fler lovande alternativ som dyker upp. Ska bestämma mig innan måndagen är slut, har jag bestämt. Hoppas jag tar ett bra beslut.
Har kollat på en lägenhet också. Ligger ute i Fisksätra, inte bästa läget, men det såg helt ok ut!


Jag tror allt är lite blä just idag. Har ont i fötterna och bakom låren. Och i sinnet. Tjorvig dag.
Imorgon åker jag hem. Vi ses.


Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0