Mixa till verkligheten och lägg ut bloggen NU!


Ska jag vara lite strukturerad och skriva ett inlägg. Det är så mycket som går före mitt bloggande.
Idag har vi After Effects. Riktigt intressant.
Solen skiner och det ser riktigt fint ut. Skenet bedrar dock, för det är askallt. I alla fall när det blåser.
Tog med mig min lunchlåda och försökte äta den utomhus med dom andra, men försöket failade. Tog upp en tugga varm laxwook med kokosmjölk på gaffeln, förde den upp till munnen och på den korta sträckan hade matbiten fått frostskador.
Nä, lunch ute får vänta någon vecka.

Kissen är helt crazy nu när det börjar bli vår. Hoppar runt som en galning och leker med gamla löv och annat som cirklar kring marken.

Och vad har annars hänt i helgen? Jag fyllde ju 25 år. PRO nästa.
Jag och Micke bakade en tårta. Eller egentligen två. Den första såg riktigt fluffig och muffig ut inne i ugnen, jag tänkte att jävlar det här blir en tårta du!
När jag tog ut den sjönk den dock på mycket kort tid ihop till en polarkaksliknande formation. Fan, bara att slänga bort.
Vi slängde ihop en ny där vi var mer noga med receptet och dessutom tillsatte lite potatismjöl, poff! Supertårta.
Garnerade den med marsankräm, krossade persikohalvor, grädde och krossad daim. Blev helt okej god för att vara första seriösa tårtan. Godare har jag dock smakat. Tyckte inte riktigt daimen hade något där att göra.

Snart får jag åka hem till Norrland. Längtar lite.
Men innan det ska vi hinna med beställningsfilmsproduktionen på tre veckor samt planera för dramaproduktionen.

Ikväll ska jag och Jonte filma vår del av stafettfilmen. Hela grejen går ut på att alla i klassen två och två ska göra en enminutsdel i stafettfilm. Vi skrev manus för vår del igår, kan nog bli en aning skruvat.
Blir lite film noir och lynch-feeling över det, om det går som vi tänkt.

HIttade lite roliga bilder. Har inget med inlägget att göra, men vad gör det när det är så fint väder ute!





Matlagning hos pappa på nyår. Jag ser ut som värsta vuxna hemmafrun.


Jag och Micke i krogsvängen.


Ingen kommentar

Naaw *




Luleåkalaset. Mickes bästa vän, och Lars bästa vän.



Bröderna Kapellnikov på Luleåkalaset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0