Skön dag


Har haft en ganska soft men produktiv dag.
Vi kan säga att den började i natt klockan 00.
Insåg att jag bodde i en liten svinstia. Tussar och strån upp längs väggar och hörn, som i en hamsterbur.
Jag gick och hämtade dammsugaren och körde igång strax efter tolvsnåret.
Hinner knappt linda ut sladden så öppnas granndörren och ut tittar Mattis. Han vill sova och tycker jag kan damsuga "imorgon". Jag hävdar dock att jag lika gärna kan fullborda mitt uppdrag då:

1. Mattis redan är vaken
2. Det bara tar ca 30 sekunder att damsuga hela rummet. Inte för att jag är slarvig, men för att jag bor på ytan av en  
    tioöring. Han hinner ändå inte somna om på 30 sekunder.

3. Jag borde överhuvudtaget inte ta någon som helst hänsyn till att någon, varken i  min korridor eller den under, med
    tanke på alla nätter jag legat vaken då folk har spelat hockeyspel/skrikit i köket och festat så huset håller på att rasa
    trots att andra som bor där måste upp och jobba tidigt. No offense, men så är det.

Nu imorse kom jag dock på att Mattis säkert egentligen hör till en av de skötsamma som säkert skulle stänga av musiken om man frågat, så jag bad lite om ursäkt för att jag städade så sent. Han godtog den och verkade förstå mig, men hävdade samtidigt att det hade varit mer okej om han blivit väckt att jag spelade hög musik. Att städa klockan tolv är nog lite skumt, men det står jag för.
Ung och infallsrik! :) "Det är natt och jag måste dammsuga! NU!"
Allt slutade lyckligt och ingen var arg.

Har inte haft det så stressigt idag för en gångs skull. Vad gör man som producent? Jag är gift med en pärm och en hålslagare. Skriver lite planering. Samlar ihop folk till möten. Ringer, mailar. Häftar några papper.
Skriver på post-its. Strycker över saker jag hunnit med. Bockar av. Fyller i. Kollar upp.
Jag har blivit en riktig pappersvändare. Haha. Skrattar nästan lite åt mig själv.
Is this my future? Jag vet inte. Producent i all ära, men allt pappersjobb. Det är i och för sig lite pyssligt och så, och jag är rätt bra på att strukturera upp saker och få det att hända. Dessutom är det kul att ha det yttersta ansvaret över det kreativa och bestämma hur saker och ting ska bli. Fast i samråd med andra då, förstås.

Förresten, hittade en bild jag tog i Thailand. Har gjort om den rätt mycket, men tyckte den blev rätt häftig. Orginalbilden kommer snart upp på bloggen också, ska bara fixa den. Den är mer vacker, den här är nog mer lustig.






Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0