Det är inte sant


Hej

I helgen har jag varit i Norrköping.
Har tagit det sjukt lugnt och det var välbehövligt. Har klippt lite Thailandsfilm, den ska vara klar till påsken. Kommer bli en långfilm känns det som. Annars har vi varit lite i stan, fikat och ätit ute.
I fredags körde vi vår klassiker; ribs på olearys plus en efterrätt bestående av mexican fried ice cream. Asgott.
Sen spelade vi lite i en maskin och vann 100 kr. Hurra.
I lördags var det melodifestivalen i Norrköping. Märkte faktiskt inte av kalaset så mycket, men det är som vanligt med Norrköping. Inget märks där. Det är ju en stor stad, men ibland känns den helt tom. Inte en människa någonstans. Jag vet inte hur många gånger vi sagt  "vad tomt det är, var är alla?" när vi har vandrat på stan.
Men det är ändå trevligt med en lite större stad. Behöver verkligen den omväxlingen. Lugnet här i Gamleby matchar inte riktigt mitt inre tryck. Jag känner mig mycket lugnare inombords när jag går på en gata bland massa andra människor med påsar och väskor där spårvagnar tuffar förbi än när jag i vandrar längs någon stillsam gata här i Gamleby. Kvarter med en massa villor, men man ser ingen som bor där. Välskötta gårdar och gräs som är grönt redan i februari. Och helt tyst.
Konstigt.

Micke åkte till Stockholm idag vid lunch. Han skulle på Metallica, men ringde mig king 20.30 och sa:
"Det är inte sant. Det är inställt"
10 000 arga fans stod där i globen lagomt peppade och berusade, så ställs allt in. Vilken flopp och antiklimax.
Tydligen hade sångaren blivit sjuk. Nåväl, dessa musiker. Det är ett oberäkneligt släkte.

Nu ska jag hem och göra något som jag aldrig gör; läsa en bok!
Eller någon sida i alla fall. Tror jag läser för lite.

Nästa helg fyller jag år. 25. Fan vad gammalt.

Puss och godnatt


Fest i vintras hos Cissi i Linköping. Tycker det är för lite bra fester nu för tiden.


Skulle dricka juice när vi kom hem, men blev lite trött.


Lägger sång i Mickes garderob. Vi måste spela in sången på den nya låten snart, M !

Fan vad jag saknar vår Thailandsresa


Jag vill tillbaka


Hink med sprit = Bucket "A bucket full of joy"


Mmm, majskolv med salt och smör! Perfekt efter Half moon party i djungeln.

Kommentarer
Postat av: M

Jag saknar också thailandsresan. Och dig!

2009-03-09 @ 00:52:51
URL: http://mikael.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0