Dammet dansade elegant


Det knastrade under fötterna när man satte sig vid det höga köksbordet, så jag tog fram dammsugaren och körde ett par varv. It's a sign, tänkte jag och spatserade runt i lägenheten med den morrande apparaten vid min sida. Munstycket arbetade sig fram och tillbaka över de knarrande funkisgolven, sög sig fast vid ytorna likt en hungrig mal i ett skitigt akvarium. Till tonerna av den där Winnerbäck släpade jag maskinen över de fyrtiosju kvardaten, och dammet dansade elegant upp från hörn och skarvar där jag for fram. När jag var klar kändes rummen kliniskt avklädda, jag hade blottat deras stillsamma existens med hjälp av en snabelbeklädd apparat från nittonhundratalet. Stort, tänkte jag och började sedan laga middag.

Och nu ska jag alltså laga mat.







Kommentarer
Postat av: mamma skriver

Ha, ha...

Alice var med mig när jag städade den mycket större ytan på Köksverket, när sedan sladden ska in i sitt hem:) blev Alice helt knäpp, du vet jaga sladden, morr och morr.

När jag sen´tog fram skurmaskinen, den låter högt och dominerar tillställningen, ja då blev ers nåd lite spak.

Ja du Alice... det här är nog inget för en sån´lite fröken.

Hon hängde vid kaffebordet ist. och tiggde pepparkakor.

En och annan fick hon, Hanna har hjälpt mig städa porslinsförrådet ! Det behövdes.

Fattar inte vem som äger alla dessa skor, stora, små, gamla, nötta.

Hittade kattstrypare, bra att ha i diskrummet, nej jag menar inte så-, utan bra att hänga upp sladdar och sånt med.

Det var allt från fronten, mycket nu.

Kram mor

2009-11-25 @ 21:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0