Snormåsens längtan

Regnar ute, ser ut som ryssland när man tittar ut. Ukraina-väder.
Snormåsen är hemma idag igen. Måste sluta hosta innan jag kan släppas ut i samhället igen. Känns som att folk skyr en som pesten när man hostar på allmän plats. Var på vårdcentralen igår för att göra en liten uppvisning och få ett utlåtande av experterna. Den ligger två stationer bort med tunnelbana, och jag jobbade som fan för inte få världens hostattack under resan. Dock har man ju insett att det bara bli värre av att tänka "nu ska jag inte hosta". Och hostan var rebellisk och gjorde tvärt emot vad jag tänkte, precis som väntat. Jag hostade non-stop medan folk i vagnen försökte se sådär härligt obrydda ut och att bläddra upp en metro för ansiktet fast dom egentligen bara ville dra i tågets nödbroms och ropa "hjälp, en smittad, utrym vagnen!".


I övrigt, så längtar jag utomlands. Här kommer lite bilder från när jag och Mikael var i Thailand förra vintern:






Kommentarer
Postat av: Father

Hej gumman!



Kul att du är så pass fräsch att du kan knacka in några vettiga kommentarer om senaste hänt på bygden.



Trevligt o höra att att någon av dina polare, säkert med glasögon typ styrka ala flaskbotten, råkat se fotot av mig på din utlagda sida o tyckte jag såg "hunkig" ut. Kanske borde kolla hos optikern.



Förstår att alla i tunnelbanetåget vill fly, ungefär som när Prosit börjar nysa bland Askungen o övriga 6 små dvärgarna(Kalle Ankas julafton), när du får dina hostattacker. Mot slutet av veckan är du säkert bättre.



Krya på dig o kramar!



/Pappret

2009-11-17 @ 21:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0