Johannas filmbekännelser


Har sett några filmer på senaste. Ska inte trassla in i mig eller dig i någon uttömmande recension, utan nöjer mig med att okomplicerat konstatera att dom var allt från bra till jättebra.

The Boat that Rocked - Sjukt bra och rolig film om en galen radiostations liv under 70-talet glada dagar.

Brüno - Asrolig. Sacha Baron Cohens fejkdokumentär där han spelar homosexuell fashionista och modereporter som driver med bland annat präster och tv-världen. Jag trodde inte jag upskattade gayhumor men detta var ju tårdrypande underhållande.

Funny People - Rapp, bra och tragikomisk rulle som dock hade tjänat på att vara lite kortare. Adam Sandler spelar en cancersjuk komiker som försöker leva sina sista dagar i några lustiga karaktärers sällskap.

The Goods: Live Hard, Sell Hard - Ett gäng galna bilförsäljare tar sig an en döende bilfirma i hopp om att styra upp stället. Lätt roande.


Jag tycker verkligen att det är astråkigt att läsa bloggar om filmer folk har sett. Nu blev det dock ett sånt inlägg, men det var bara för att visa att jag faktiskt är lite kulturell ibland. Annars pladdrar jag ju mest på om vilken mat jag ätit och vilka djur jag sett.




Kommentarer
Postat av: Anna

har du sett twilight & new moon. super bra filmer. läste du alla böcker?

2009-11-24 @ 07:00:08
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Japp, sett Twilight och läst New Moon! Gillade Twilight, men har hört att nya filmen inte fått så bra kritik, men ska ändå se den. Läste att ni sett den och var lite besatta :)

2009-11-24 @ 16:30:28
URL: http://jso.webblogg.se/
Postat av: Anna

New moon var så mckket bättre än twilight. helt klart sevärd!

2009-11-24 @ 17:48:55
URL: http://tokmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0