Food art director!


Skön pensionärsfredag. Jag och Mikael har lagat korvstroganoff och kollat på Idol. Mikael var korvansvarig medan jag skötte tillagning och kryddning. Food Art Director, kan man säga. Maten blev grym och Mikael hävdar att om man ska beskriva mig med ett ord så blir det "Korvstroganoff". Hemligheten bakom min stroganoff-framgång kan eventuellt ligga i min nyinförskaffade kalvfond. Det är en fin vara.

Nu är det en film med Kjell Bergkvist på fyran. Den ser alldeles för gul ut i mina ögon. Men snygg annars.
Kjell bergkvist påminner som vanligt om pappa, lite. Inte till sättet, men utseendet!


På väg till Lannavaara, sommar -08


Pappa och jag i Lannavaara sommar -08


Kommentarer
Postat av: Anna

Herregud vad länge sedan jag såg din pappa. Tror det var dagen innan han fyllde 50. Hur ska ni göra till jul?? ska ni hem eller stanna ni kvar i staden?

2009-11-21 @ 09:04:16
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är alldeles för länge sen gumman! :)

Vet inte hur det blir till julen. Om inte jag och karln sticker utomlands så blir det norrbotten såklart. Ni då? Kan vi inte bara fira en sån där jul som vi gjorde förr? När alla var med och typ mamma var tomte :)

2009-11-21 @ 13:30:09
URL: http://jso.webblogg.se/
Postat av: Anna

men åk hem till byn då! Vi ska ha tomte å hela köret nu när vi har en liten i familjen. Det ska bli skoj med en "riktig" jul.

2009-11-22 @ 10:17:04
URL: http://tokmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0