Snart tar robotarna över!


Ringde vårdcentalen igår. Har ju just flyttat till Stockholm, och har precis kommit underfund med vilken vårdcentral jag tillhör.

"Hej och välkommen till vårdcentralens växel. Uppge namn på personen du söker"

Jag är tyst i luren rätt länge innan jag får fram ett "öhhh...". Jag menar, vem söker man? Jag vet inte, jag har bara ringt till vårdcentralen och söker ingen speciell, bara någon som kan ta sig an en. En tillmötesgående, pedagogisk människa som kan komma med några förslag? Typ knappval 1, 2 och 3?

Jag provar med något så rationellt som "Vårdcentralen?" (trots att jag ringt till just vårdcentralen), och väntar på att bli kopplad någonstans. Men inget händer.
Då hör jag en röst i andra änden

"Hallåå?!"

Vadå hallå? tänker jag. Så säger väl inte en telefonröst?

"Hallå?" säger jag tillbaka.

"Ja hallå, vem söker du?"

Jag inser att jag inte pratat med en robotröst, utan en riktig människa!

"Oj, jag trodde du var en robotröst, ingen riktig människa"

"Jaha, men vem söker du?"

"Jag vill prata med en sjuksköterska...."

Resten är ovesäntligt.

Men haha, vem svarar "Hej och välkommen till vårdcentralens växel. Uppge namn på personen du söker"

Fan vad opersonligt!

Men vilken lustig situation. Skrattade järnet en bra stund efter.
Robotmentaliteten börjar växa fast i människorna.
Bara en tidsfråga innan dom tar över!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej och välkommen till säkerhetskontrollen

2009-11-09 @ 01:46:24
Postat av: Johanna

Haha, typ!

2009-11-09 @ 13:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0