Våffeldrömmar


Min nya grej är våfflor. Det kan vara tillfälligt men lika gärna långvarigt, det är ingenting jag kan svara på i nuläget. Jag tänker på våfflor flera gånger om dagen, och ser potentiella, klassiska tillbehör som sylt och grädde smetas över våfflan i mina våffeldrömmar. Kanske rockar man till det ytterligare och kittar ihop en liten röra av crèmefraiche, lax (gravad eller rökt), syltlök och shalottenlök?  Jag har hittat ett våffeljärn i vår nya lägenhet, och det sättas i arbete så snart som möjligt, om jag får bestämma, och det får jag. Har inte ätit våfflor på flera år, och nu är det dags. Kanske blir det senare idag?

Våff!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kvack!

2009-09-10 @ 23:03:49
Postat av: J

Hej Emelie, du försöker gömma dig bakom kodord men mig lurar du inte! Känner igen ett kvack när jag hör det.

2009-09-11 @ 14:44:58
Postat av: Anonym

tax!

2009-09-12 @ 03:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0