Dunder-fancy-middag from heaven

Lördag. Idag bär det av till Haparanda. På agendan står middag, bastu, häng och kanske en och annan öl. Apropå bastu, jag har blivit värsta storbastaren. Micke är min sauna-master som lär mig att basta som en riktig tornedaling. I början bastade han ut mig efter bara några skopor, men nu har jag börjat lära mig att det handlar om att uthärda lite pain för att få massa pleasure. Man måste förlika sig med de heta ångorna och hämta kraft ur dom när dom piskar en i ansiktet och tränger djup ned i varenda liten por du äger och har.

Måste förresten lägga till några ord om nyårsafton. Åt ju värsta dunder-fancy-middagen from heaven här hemma.

Förrätt:
Gratinerad hummer

Varmrätt:
Tornedos Rossini (Oxfile med anklever, smördegsinbakade rotsaker samt rödvinssås)

Dessert:
Hemgjord åkebärsparfait


Det mousserande vinet hade vackra och långlivade bubblor, konstaterade min vinkännare till mamma.



Ett jävligt gott djur



Runes smaklökar lät sig imponeras



Bättre än kebab, tyckte Micke



Syrran, Micke, Per (Kocken), Rune och Mamma



Ja tack



Jag måste komma på ett nyårslöfte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0