Musikvideo


Dagen till ära uppehåller vi oss med att spela in en musikvideo. Det blir till min låt Aldrig. Micke fotar, jag skådespelar och tillsammans pusslar vi ihop uttryck och förlopp i en gemensam regi-explosion.
Vi har varit ute och filmat drygt hälften idag, och det blir rätt bra.
Som monitor för musiken använder jag den underbara lilla uppfinningen X-mini, en söt liten högtalare som man kopplar till sin iPod.

Micke är demonfotografen som försöker framkalla det bästa ur mig genom fraser som "come on, make love to the camera", "men va fan var lite moviestar nu Johanna" och "men kom igen nu då, ha lite jävla inlevelse, fan vad less jag blir", medan jag bara skrattar och halkar runt i snön. Nämen, för att återgå till allvaret så kan jag berätta att jag faktiskt lyckades rätt bra med att vara lite seriös också. Tror det kan bli fint.

Micke sitter och sover med datorn i knät samtidigt som Andrew Kramer försöker visa honom lite coola trix i After Effects. Inte mycket till respons där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0