Pelli goes Stockholm # 1


Denna helg har vi besök av Haparandas stolthet Niklas Pelli och larminstallationsexperten Marcus Lilleberg. Båda är Mickes barndoms-homies men kan även räknas till min skrala men grymma kompiskrets. Macke har åkt hem idag, men Pelli stannar ända till torsdag. Vi har spatserat runt på stan, shoppat, varit ut o käkat och även druckit en och annan öl. Macke har konstaterat att vi har brandlarmet rätt placerat och även delat med sig av några brandsmarta anekdoter från den spännande larmbranschen. Mycket intressant. Nicke har mest gått runt med ögonen stora som paltar och munnen på vidgavel högst imponerad över allt vad storstan har att erbjuda. "Åh, kolla ett flygplan!", "Åh shit, vilka stora planscher", "Vågar man verkligen ta ut pengar från bankomaterna här, man har ju hört att det finns en massa fejk", "Wow, kolla globen, det ser ju ut som en planet som kommit ned!", "Åh kolla den där tjejen, och den där, och kolla hon där borta!"

I fredags var vi ut på Anchor och igår var vi på Harry B James. Jag har tillfälligt fått begrava mina popideal för att visa lite gästfrihet genom att denna helg enbart lyssna på  hårdrock och gå ut på krogar där långhåriga insekter headbangar och brölar brunstigt till toner av Metallica, Ebba Grön och Iron Maiden. Men överraskande nog är det nog nästan där man hittar det trevligaste folket. Jag blev tex toalettkompis med en tjej som hette Angelica som hela tiden ville samkissa och låna mitt läppstift.

Idag har jag varit och bakisfikat med Lizette. Fikade en bakad potatis med kycklingröra och Chailatte. Lite väl lyxigt för en student i TV-branschen kan man tycka, men då säger jag som Erika Strömberg från stallet: "Äh, så kan man inte tänka, man kan ju bli överkörd av en buss eller vad som helst imorgon".


Pelli är redo att möta lördagen


Flyktinglägret i vårt vardagsrum. Macke väcker Stockholm med några balla riff.


Sen blev det fest. Finaste Lollan och Kalix-Thomas anslöt sig till sammandrabbningen.


Lollan och Thomas filurar


Jenga-spelet kom fram som vanligt.


Natt i flyktinglägret


Idag. Jag bloggar detta inlägg.

Kommentarer
Postat av: emp

eller spelar l4d2

2010-01-31 @ 19:06:09
Postat av: Anonym

Hej!



Ni såg ut att ha kul.Ringde dig men fick inget svar. Det är ju rätt populärt nuförtiden att inte svara när nån ringer, för man är ju oftast så upptagen av massa viktiga grejer. Det ligger väl i tiden. Man hänger liksom inte med i trenderna.

Hoppas det går bra med jobbsöket o praktiken. Är själv mest ute på försäljning närmaste veckorna. Blir skönt när våren kommer så man slipper all snö o kyla som pågått alldeles för länge. Har varit hos Ankan i helgen o mest kurat i ovädret, som nu verkar avta. Hittade igen mjuk/hårdgruppen Axel Rudi Pell på yuotube. Många otroligt bra låtar, tex "Masqurad ball", "Broken hearts", "All the rest of my life" mfl. Visste inte att dom gjort så många häftiga låtar. Lyssna bara till gitarrsolona o den grymma rösten! Nu får det vara bra med rapport från mig.



Hälsn o kramar fr

Pappret

2010-01-31 @ 23:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0