Vad var det som smakade mint?


För späckad dag för att få med allt som var planerat. Späckad av vad? Fläsk, tänker kanske ni, men nä, nä lugn i stormen nu för fan. Har mailat fram och tillbaka om en felaktig lön, planerat hemsidan och ätit thaimat. Och vad va det för planer du hade då, funderar ni kanske vidare. Jo serru, på agendan stod till exempel ett lättare träningspass på Nautilus och kanske en turné till det nytvättade klädberget på vår säng. Där väntar många timmars klättring och precision, puh!

Thaimaten förresten. Micke tog samma som han alltid tar, alltid tagit och alltid kommer att ta; Sate Gai, also known as kyckling i jordnötssås. Om hela universum kaosade och all världens jordnötssås plötsligt upphörde att existera skulle han ändå inte ta något annat. Konservatist, ja visst!

Själv provade jag på något nytt för att vara lite crazy. Men det gick precis som det alltid går när jag ska leva on the edge och testa nya tokiga vägar; fail. Biff i kokosmjölk med bambuskott och sötbasilika lät ju bra, men vad var det som smakade mint? Min annars så kulinariska hjärna kunde inte identifiera smakdefekten, så den skickde bara en felrapport och sen fick man stänga av. Blunda, svettas(sjukt starkt) äta och inte tänka för mycket på att jag borde ha följt Mickes exempel och kört på det kanske lite tråkiga men ack så vinnande konceptet "ta det man vet funkar och inte krångla till det".

Nu börjar natten snart. God sådan, hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0