BRA DAG


Vaknade i morse av att jag sovit förbi klockan. Hastade ihop fil och corn flakes och smaskade i mig det i morgonsolen ute på altanen. Dunkade ihop två smärre ostmackor att äta på morgonmötet, och sen blev jag en vän med en cykel, som Håkan Hellström skulle ha uttryckt det. M skulle ha bilen idag så jag trampade till jobbet, och kom på att jag gillade det. Har slökört med babianrumpan (min golf) hela sommaren, men nu tror jag fan att jag konverterar till cyklist. Stillasittande jobb kräver en aktiv fritid, tänkte jag och erinrade mig den ostkroksformation som min kropp dagligen intar när jag sitter framför datorn och klistrar ihop mina nyhetsknäck.

Lunchade med M på Ban Thai. Varken succé eller katastrof som vanligt. Ban Thai bara är. Grönsaker med kokosmjölk och någon halvförnäm biff. Kyckling friterad ända in i märgen, och några trevliga bitar fläskkött i en pikant jordnötssås. Det var faktiskt godare än vanligt idag, men jag är fortfarande lätt allergiskt mot heltäckningsmattan som Ban Thai likt andra asiatiska krogar envisas med att ha. Fy. Blä. Urgh. Orm. Huvva. Där samsas nog myllrande samhällen uppbyggda av miljarder otäcka små monster som bara väntar på att vi ska tappa mat på golvet.

Sen blev det att åka och göra dagens nyhetsgig. Kanot-SM var i full gång och jag drog dit för att ta pulsen. Blev smygfotograferd av en fotograf från en annan redaktion, och fick bilden mailad till mig.

Kanske min nya cvbild? Om man bortser från att jag är osminkad och ser lite silly ut som håller mig i stativbenet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0