UP-DATE!


Hänger i Luleå. Har jobbat nyheter på 24 Norrbotten non-stop sedan två veckor tillbaka, känns aningen slitigt att inte ha hunnit vila ut efter en sjukt hektisk vår i Stockholm.

Jag och Micke har arrenderat mitt gamla rum denna sommar. Svårt att hålla ordning med två liv på några ynka kvadrat, men det ska nog gå bra får vi hoppas.

Igår blev det middag på glasverandan. Jag och M köpte thaimat (penangkyckling, jordnöts-och kokosmjölksås, mm!), och mamma och Per grillade kött. Allt var i sin ordning. Per drog fram kartan och berättade om fina platser i Norge, och vi planerade även en gemensam tripp ned till sydvästra Norge i sommar. Tror det blir att dra runt 6 juli.
Hela kvällen lyssnade vi på "Cleedence" som Per fortfarande tror att dom heter, och sen drog jag och M ut i Luleånatten. Det blev BBB och sen lite Heroes.

Idag är det bröllop för hela slanten. Hela familjen minus Per har suttit bänkad framför tvn och bevittnat snackis-vigseln. Per har demonstrativt suttit på altanen och då och då stuckit in huvudet för att fråga "Är dom inte klar med det där fjolleriet än?". Jag, Empe och Micke har mest småskrattat åt alla tabbar som skulle kunna inträffa under alla högtravande cermonier. Men lite fint är det ju också, får man erkänna. Jag gissar dock att Hey Baberiba-gänget sitter och skrattar högljutt åt sina parodioffer! Önskar verkligen att dom gör någon rolig sketch på detta jippo.

Jag har förresten klippt mig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0