MAYHEM MAKEOVER



Så här känns det idag. Är dock tröttare än jag ser ut. Har varit ute och jobbat nyheter idag också. Har jobb hela veckan, feels good! Planerar redan vad jag ska göra för alla pengar. Dra utomlands? Köpa båt? Häst? Åka till rymden? Nä. Det får nog bli att betala resterande hyrorna på lägenheten, köpa yoghurt och kanske till och med en kaviartub om man är på riktigt shoppinghumör.

Det är ett jävla röjande här hemma. I köket river man både väggar, golv och tapeter, och i datarummet har mamma nu målat om två gånger på två dygn. Först champinjonfärgat. Det hann gå en timme efter att färgen torkat, sen hade hon ändrat sig. Champinjoner är beiga, väggen blev gul. Iväg och köpa en ny färgburk. Denna gången latte med lite bunkerfeeling. "Det är bara Hitler som fattas" sa mamma när första partiet var täckt. "Och en liten mustasch". Hon var nära på att åka och köpa en ny burk färg, men förnuftet stoppade henne. "Nä, dom kommer tro att jag är galen där nere på Colorama". "Men mamma, det blir fint, tänk på att det ska piffas upp av lite schysst belysning och snygg inredning". Mamma har inte förståelse för resonemanget. "Men det är väl ingen mening att först göra det fult för att sen försöka göra det snyggt?" Jag gissar att hon är tillbaka på Colorama om någon dag.


Lite bunker, lite champinjon.



Pannan i djupa veck på tänkarstolen.



Champinjon eller bunker?



Väggen är borta. Ska vi ha det ljusare eller mörkare golvet. Äh, jag låter golvläggaren välja.



Champinjonen kanske känns bättre om man klistrar upp lite blomdekorer?
(Nej) Fan, jag har ju målat på listen.



Per tycker att det är ju fan färgburkar överallt. Alice har ingen åsikt.



Och det går ju fan inte att komma fram här i bråten.



Per gillar i alla fall att vi rivit väggen. "Jag har aldrig gillat den där väggen".
Nänä, har du funderat mycket på den under de 15 år du sett den?
Du har aldrig sagt något.


Vid frukostbordet får man trängas med härligt gröna plantlådor. Lite ganja att kränga
om Köksverket skulle börja gå dåligt.


Oj så spännande. Hur ska det gå för deltagarna i Mayhem Makeover? Kommer Kerstin någonsin att kunna bestämma sig, och vad är det egentligen hon odlar i lådorna? Missa inte nästa avsnitt, vette fan när det kommer.









Kommentarer
Postat av: Mikael

hahaha. du är så rolig älskling. borde börja köra stand up. tamej. fan.

2010-03-30 @ 23:56:53
URL: http://mikael.webblogg.se/
Postat av: Jojjan

Haha, tack älskling :* Tror jag föredrar att gömma mig bakom en penna.

2010-03-31 @ 09:15:39
URL: http://jso.webblogg.se/
Postat av: Anna - Väntan på nummer 2 :)

Väntar med spänning på fortsättningen :)

2010-03-31 @ 11:49:08
URL: http://tokmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0