FÖRSTA DAGEN PÅ DEN MÄRKLIGA VECKAN


Idag var första dagen på den märkliga veckan. Jag har liksom ingen titel som jag sa, så jag bara glider mellan mina sysslor totalt titellös! Härligt. Lika mycket hinner jag för det. Lunchade med M på Böfhus. Grymt bra lunchställe där du käkar supergott för 49 kr! Jag brukar äta kyckling med bakad potatis och bearnaisesås, och jag blir fan aldrig trött på den rätten. Alltid vällagat, fint upplagt och serverat i en trevlig miljö, dock med reservation för servicen som ibland kan vara lite långsam.

Sen blev det bibblan där jag lånade boken "Handbok för tankspridda", en fantastisk bok av Johan Rapp där tankspridda människor likt mig berättar små anekdoter från sina virriga liv. Där hittar man tex berättelser om folk som tagit med sig soppåsen till jobbet efter att ha slängt lunchpåsen i soprummet, folk som åk till jobbet på morgonen och väl framme på jobbet upptäckt att ungen sitter kvar i baksätet; jag skulle ju lämna på dagis först! Andra exempel är folk som alltid glömmer ta av sig skoskydden när dom går ut, tar bussen till bilbesiktningen och ständigt söker sin mobil, nycklar etc. Jag har inte ansökt om medlemsskap i Tankspriddas Riksförbund, som författaren också ligger bakom, men jag skulle nog kvalificera mig flera gånger om vid ett eventuellt försök.

Jag har tex:

Åkt bil till stan, tagit bussen hem.

Kastat bort mina värdecheckar från H&M, och istället sparat det tomma kuvertet. Kom dock på detta innan jag hunnit slänga soppåsen, puh!

Stått som ett frågetecken framför lägenhetsdörren och lirkat med nyckeln en lång stund innan jag upptäckt att jag är på fel våning och vid fel dörr. Tur att ingen öppnade!

Hoppat på fel tåg två gånger.



Haha. Men det är också genom tankspriddhet som många av världens främsta uppfinningar har blivit till. Många stora konstnärer är tankspridda, och det är i själva verket en ganska fin egenskap man ska vara stolt över, i alla fall om man ska tro Johan Rapp. Min räddning är nog att jag en är jävel på att fixa och trixa när misstagen väl har skett, om jag inte besuttit den egenskapen hade jag nog varit död vid det här laget.

Nu, sova. Natti folket.


Kommentarer
Postat av: mamma skriver

Rune slängde ju bullpåsen i soptunnan, vi skulle fika...och han hittade inte bullarna.

Dagen efter först...

Det bara snöar och snöar !

Kram och Alice snarkar....

2010-03-02 @ 07:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0