DEKIS


Tack mina fina kvinnor för en toppenkväll igår! Det blev en superdupergod kycklingpaj som Miau hade bakat, och vi var fem hungriga gamar som hamstrade i oss den med sallad och oliver. Frida, Mia, Malin, jag och Ida. Sen blev det nostalgilåtar och knäppa kort, men mitt i allt dog ljudet på tv:n som vi spelade upp musik från. Antiklimax. Fem ingenjörer langade fjärrkontrollen mellan varandra under kackel om vilken knapp man kunde trycka på. Slutade med att tvn slocknade och vägrade vara med. Drog igång lilla laptopen, men den funkade en sekund, sen slutade strömkabeln ha kontakt. Satt där i tystnadens efterdyningar från stojet innan. Men en stund senare var nån gud barmhärtig och gjorde så tv:n funkade igen. Festen fortsatte och sen blev det All Star, dekadens, dekadens!

Bortsett från vissa incidenter var det en bra dag i allmänhet igår. Tog mig upp i tid, långfika med A på ett fik där dom hade en uppsjö av glutenfria bakverk. Sen en sväng på stan och så vidare till stallet. Sen brudfest hos Mia och en rolig kväll. Done.


Dagens ordspråk blir utan tvekan: Kokosnötter hör hemma i palmerna.

Kommentarer
Postat av: FRida

Tack, tack som fan!

2010-09-06 @ 06:14:06
URL: http://fridaostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0