VINTER NOLL ELVA


Har haft en fin fin vecka med P.
Idag är det torsdag, och jag vinkade adjö på centralen innan jag drog till jobbet.
Vi har svansat runt och gjort en massa balla saker. Gått på julmarknad i gamla stan, druckit vit varm choklad på
världens mysigaste fik, lyxätit på restaurangen Delikatessen, nostalgifikat på bästa franska hängstället i stan, Petit France, druckit drinkar och varit fulla på Debaser med min vän Louise Fauvelle, fikat med Sanna, gått på Fotografiska och avnjutit Nick Bradts naturfoton samt sett på film.
Paul har även testat julmust för första gången i sitt liv, petat lite på en lussekatt och testat glögg på svensk vis.
KULTUREXPLOSION!  Jag visade honom lite svenskt julpynt, och det mesta verkade begriplig förutom julbocken som han inte förstod sig på. Han tyckte dock att den svenska jultraditionen verkar mycket vackrare och mer genuin än den franska som han är van vid, och tyckte det var fint att alla har likadana "ljuspyramider" i fönstrena.

Idag är jag trött som ett as och funderar på att sova tidigt. Har haft inspelning med Nasdaq OMX, och imorgon bitti fortsätter jag mitt klippjobb på Titan. Yeaij!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0