FACEBOOKFRITT DYGN


Jag och Ellen har inlett ett Facebookfritt dygn. Det började åtta i morse och varar rimligtvis till samma tid imorgon.
Det blir faktiskt en prövning. Istället för att rafsa runt i andras liv ska jag under de lediga stunder som under dagen kan tänkas ges ägna mig åt mer intellektuella sysslor, tex läsa en bok eller skriva en sång. Helt enkelt saker som genererar i ett mervärde på ett annat sätt än att ganska IQ-befriat sitta och klicka på andra namn och peka på bilder och läsa korta små textnotiser om att det är skönt att vila på soffan och att det är trist med regn när man hade väntat sig sol. När jag ser på det hela med lite distans härifrån min facebookfria 24-timmarsvärld låter ju hela fbsyndromet som något som skulle kunna ingå i en utvecklingsplan för årskurs 1 första terminen. Extrainsatta lektioner för de som tyckte tempot blev för högt.

Nu ska jag hålla mig. Jag bestämde mig när jag häromdagen insåg att jag börjat tänka i statusuppdateringar.

Johanna Söderström is offline. Your message will be delivered to her inbox.

Kommentarer
Postat av: ellen

så rätt men o så svårt. jag ägnar mig åt morden i midsomer tills vidare.

2011-05-28 @ 17:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0