MIN PÅSE


Godmorgon från det naturskönt belägna Vanadisvägen. Skulle nyss sträcka mig efter en mina påse (såklart) och blev i samma veva medveten om att jag gett kroppen vad den tål. Fick tänja och bända ett bra tag innan jag kunde grabba tag i min absoluta favoritpåse som jag varje dag tar med till jobbet. Jag har träningsvärk, och påsen är från Åhlens, gjort i nån slags papp och har en rektangulär botten perfekt designad för min dagliga packning så som:

- Matlåda med ventil i locket
- Hudfärgad hårborste som gör lite ont när man kammar
- Röd filofax
- Ett par rosa ballerinaskor med hjärtformationer i botten.

Herregud vad töntigt det lät? Och jag ska jobba med media. Dom är inte alls så fula som dom låter, snarare tvärt om, ganska fina! Jag har dom på jobbet när jag till exempel ska till köket för att koka te, vanligtvis har jag inga skor när jag sitter och redigerar. En god tanke börjar alltid med glada fötter.

Nu fortsätter listan:

- Tigerbalsam
- Voltaren
- Boken "Gör vad du vill" av stollen Erlend Loe. Jag får faktiskt lite ångest av boken, men den är samtidigt   
ofrånkomligt berikande genom att vara jättetragisk, bitsk och rolig på samma gång. En kollision som man   
bara måste  älska.

- En perfekt avocado.
- Tuggummin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0